تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷

راه فرار از عوارض سکته مغزی!

سکته مغزی از جمله بیمار ی هایی است که در حوزه مغز و اعصاب آمار بالایی را به خود اختصاص داده است. از آن جایی که عوارض بعد از سکته مغزی تاثیرات منفی فراوانی بر روند زندگی فرد مبتلا می گذارد، آگاهی از زمان طلایی مراجعه به پزشک پس از بروز سکته اهمیت ویژه ای دارد.

رویداد۲۴-سکته مغزی از جمله بیمار ی هایی است که در حوزه مغز و اعصاب آمار بالایی را به خود اختصاص داده است. از آن جایی که عوارض بعد از سکته مغزی تاثیرات منفی فراوانی بر روند زندگی فرد مبتلا می گذارد، آگاهی از زمان طلایی مراجعه به پزشک پس از بروز سکته اهمیت ویژه ای دارد. دکتر علی امینی هرندی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این باره می گوید:سکته مغزی به عنوان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مغز و اعصاب است. اختلال تکلم، ضعف بازو (دست و پا) که معمولا یک طرفه است و کج شدن صورت شایع‌ترین علائم سکته مغزی است.

این متخصص مغز و اعصاب با تاکید بر اهمیت توجه به ارجاع به موقع بیمار سکته مغزی به مراکز درمانی و درمان سریع این بیماران، می افزاید: زمان طلایی درمان مرحله حاد سکته مغزی تا ۴.۵ ساعت پس از بروز سکته است و اگر از این زمان بگذرد عوارض آن می‌تواند ماندگار شود.

وی در ادامه معتقد است: آلاینده‌های شهرهای بزرگ هم می‌تواند باعث بروز سکته‌های مغزی بیشتر و هم باعث افزایش احتمال مرگ و میر ناشی از آن شود. همچنین آلودگی هوا سبب مشکلات تنفسی و قلبی و در نهایت سبب ایجاد عوارض مغزی می‌شود. استرس روزانه نیز از فاکتورهای خطر مهم در بروز سکته مغزی به شمار می‌رود.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان