تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۵

روستای تاریخی اصفهک پس از ۳۸ سال احیاء شد

بافت تاریخی روستای تاریخی اصفهک پس از 38 سال با همکاری اهالی و کارشناسان میراث فرهنگی و جامعه دانشگاهی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.
علی شریعتی منش با بیان این مطلب گفت:  پس از این زلزله  و آسیب های فراوان این روستا  ، مردم در مجاورت روستای قدیم روستای جدید را ساخته و در آن ساکن شدند.

معاون میراث فرهنگی خراسان جنوبی ادامه داد: طی چند سال گذشته با همت مردم و اساتید و دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تهران، یزد و همچنین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تعدادی از بناها و گذرهای آسیب دیده از زلزله مرمت و بازسازی شده و به خانه های بوم گردی تبدیل شده است .

وی افزود: درحال حاضر گردشگران و علاقمندان بسیاری از این روستا بازدید می کنند که در این میان همت مردم روستای اصفهک دراحیاء روستای تاریخی قابل تحسین است.

 شریعتی منش گفت: اصفهک که واجد بناهای ارزشمندی شامل مسجد ، حمام ، خانه های دو صفه و چهار صفه و همچنین دارای نخلستان زیبایی است  در سال 94 در فهرست آثار ملی کشوربه شماره 31336 ثبت شده است .

روستای اصفهک به دلیل آب و هوای منحصر بفردی که دارد، مستعد رشد و پرورش هر نوع محصول کشاورزی است و یکی از گردشگرپذیرترین مناطق طبس به شمار می رود.

مردم این روستا اگرچه بیشتر به دامداری و کشاورزی مشغولند اما قالی‌بافی، مهم‌ترین صنعت دستی آنهاست .

روستای اصفهک، غنی‌ترین منابع آب را در قلمرو شهرستان طبس دارد و ریزش آب چاه عمیقی که آب شرب روستا را تأمین می‌کند، از جاذبه‌های طبیعی این روستا به شمار می‌رود.
برچسب ها: میراث فرهنگی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان