تاریخ انتشار: ۰۷:۲۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
احمد مازنی، نماینده تهران در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

هاشمی می‌تواند شهردارپرور باشد/ شهردار آینده تهران نباید گرفتار رفتارهای پوپولیستی شود

احمد مازنی، نماینده تهران می‌گوید اگر فردی که مسئولیت شهرداری تهران را در آینده قبول می‌کند فقط طرح مدیریت متمرکز شهری را پیگیری و اجرا کند، دین خود را تمام و کمال ادا کرده است.
محسن هاشمی می‌تواند شهردارپرور باشد/ شهردار آینده نباید گرفتار رفتارهای پوپولیستی شود
رویداد۲۴- محمد آیتی- احمد مازنی، نماینده تهران می‌گوید اگر فردی که مسئولیت شهرداری تهران را در آینده قبول می‌کند فقط طرح مدیریت متمرکز شهری را پیگیری و اجرا کند، دین خود را تمام و کمال ادا کرده است.

پس از قبول استعفای محمدعلی نجفی از شهرداری تهران اکنون فکر و ذکر همه اعضای شورای شهر بر روی انتخاب شهردار آینده معطوف شده است. از این‌رو در جلسه یکشنبه و در مرحله اول، اعضای شورا 28 گزینه را به عنوان گزینه‌های شهرداری تهران اعلام کردند. هرچند که با انصراف عارف و مخالفت اعضای شورا با رفتن هاشمی از این جایگاه باید تعداد گزینه‌ها را به 26 نفر تقلیل دهیم.

احمد مازنی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در خصوص کناره‌گیری عارف و احترام هاشمی به رای اعضای شورای شهر جهت مخالفت با خروج ایشان از شورای شهر، گفت: اولین و مهمترین نکته‌ای که در این باره باید گفت این است که انتخاب شهردار تهران از وظایف اعضای شورای شهر است و همه ما باید به نظر و انتخاب آن‌ها احترام بگذاریم زیرا این 21 عضو برآمده از رای بالای مردم در انتخابات هستند و ما هم به آن‌ها اعتماد کردیم و تا جایی هم که امکان داشته باشد به آن‌ها کمک خواهیم کرد. اما در رابطه با آقای دکتر عارف و مهندس هاشمی باید بگویم هر دو نفر شایستگی شهردار تهران شدن را دارند. به نظر من هر معیاری برای انتخاب شهردار تهران در نظر گرفته شود در وجود این دو بزرگوار وجود دارد. اگر موضوع تجربه، توان مدیریتی، هماهنگی با ارکان نظام، اعتقاد به مدیریت متمرکز برای کلانشهر تهران و... باشد هر دو نفر این توانایی و شایستگی را برای احراز این پست کلیدی دارند.

وی در ادامه افزود: عده‌ای در رابطه با آقای عارف می‌گویند که ایشان همیشه کار ستادی کرده و توان مدیریت شهر تهران را ندارد که من با نظر این افراد مخالف هستم. برخی آقای عارف را با آقای قالیباف و کرباسچی می‌سنجند و این عده عادت کردند که به این‌گونه افراد را ارزیابی کنند در حالی که اداره هر دستگاهی نیاز به علم، دانش، عقلانیت، مدیریت و تدبیر، هماهنگی، تجربه و استفاده حداکثری از ظرفیت متخصصان و کارشناسان دارد. اینکه فردی صبح زود از خواب بیدار شود و با موتور برود سر کار، اسمش مدیریت جهادی نیست بلکه همان روش‌هایی است که در قالب رفتارهای پوپولیستی از آن نام می‌برند. اکنون تهران نیاز به یک مدیریت عاقلانه دارد که مشکلات انباشت شده از گذشته در آن جمع و جور شود. شهر تهران نیاز به مدیریت فرهنگی و اجتماعی دارد. قرار نیست در تهران فقط آهن روی آهن بگذارند بلکه باید هارمونی شهر رعایت شود. هارمونی شهر باید با فرهنگ و باورهای اعتقادی و دینی مردم هماهنگ باشد. امروز باید سوال کرد که کجای معماری شهر تهران با سبک زندگی ایرانی – اسلامی هماهنگی دارد؟ با این وجود به شخصه مخالف خروج آقای عارف از مجلس و آقای هاشمی از شورای شهر تهران هستم چون به نوعی این دو نفر با قبول میثاقی وارد این مسئولیت‌ها شدند. در حال حاضر آقای عارف رییس فراکسیون امید هستند و مردم انتظار دارند که این فراکسیون به امید آن‌ها پاسخ دهد و انتقال دهنده حرف آن‌ها به حاکمیت باشد. حضور دکتر عارف در مجلس لازم و ضروری است و اگر ایشان به واسطه قبول مسئولیتی، این پست را ترک کنند حتماً مجلس و فراکسیون امید متضرر خواهند شد. آقای مهندس محسن هاشمی هم قبل از ورود به شورای شهر میثاق نامه‌ای را امضا کردند و به مانند ماه‌های گذشته می‌توانند به بهترین نحو شورا را اداره کنند.

مازنی ادامه داد: امروز آقای مهندس محسن هاشمی به جای آنکه شهردار باشد می‌تواند شهردارپرور باشد. به نظر من افراد دیگری هستند که این مسئولیت سنگین را قبول کنند و همان بهتر که این دو مدیر لایق هم نقش کمک دهنده را ایفا کنند.

عضو فراکسیون امید در مجلس درباره نقش جوانان در اداره شهر تهران، گفت: چندی پیش دیدم که برخی از جوانان نامه‌ای را امضا کردند و به اعضای شورای شهر پیشنهاد دادند که در بین گزینه‌های پیشنهادی خود افراد جوان را هم در نظر بگیرند. من کاملا با این نظر موافقم و از آنجایی که در بین اعضای شورای شهر افراد جوان هم حضور دارند بهتر است که در مدیریت شهر تهران حضور جوانان را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به اینکه برخی معتقدند در حال حاضر در بین اصلاح طلبان مدیر قوی و عملیاتی برای قبول مسئولیت شهرداری تهران وجود ندارد، عنوان کرد: اینکه هم در بین اصولگرایان و هم در بین اصلاح طلبان مدیران عملیاتی کم هستند به خاطر عدم تحزب در کشور است. چون حزب به معنای واقعی در کشور نیست برای همین کار بین یک عده‌ای مرتبا در حال تقسیم شدن است. اگر احزاب بزرگ و فراگیر در کشور بوجود آید آنگاه خواهیم دید که تا چه حد افراد آموزش‌دیده در راس کارها قرار می‌گیرند. من معتقدم اگر درست و منطقی به حزب بها داده شود و کار تشکیلاتی در دستور کار قرار گیرد به اندازه افراد جویای کار، افراد لایق و مدیر برای اداره حوزه‌های مختلف کشور خواهیم داشت.

مازنی در پایان و درباره اینکه که مهمترین توصیه‌اش به شهردار بعدی تهران چیست، گفت: در ابتدا جا دارد یک خدا قوت به دکتر نجفی، شهردار پیشین تهران بگویم. ایشان در این چندماهی که به عنوان شهردار مشغول کار بودند با نهایت آرامش کارها را پیگیری کردند. آقای نجفی در همین مدت کوتاه، بررسی درستی از وضعیت شهر تهران داشت و مشکلاتی که در مدیریت‌های گذشته مشهود بوده را بصورت مستند به مقامات رسمی کشور تحویل داده است. در مجموع ریل‌گذاری که از سوی ایشان انجام شد مثبت بود اما باید توجه داشت که مدیریت چندماهه ایشان را نباید با مدیریت 12 ساله آقای قالیباف و یا حتی مدیریت به نسبت طولانی آقای کرباسچی مقایسه کرد. اما توصیه اصلی من به شهردار بعدی تهران این است که برای اداره شهر تهران به‌هیچ عنوان گرفتار رفتارهای پوپولیستی نشود. از طرفی پیشنهاد می‌کنم که شهردار آینده، اولویت‌ها را به لحاظ علمی شناسایی کند و مدیریت شهر را علمی و منطقی به جلو هدایت کند تا هارمونی شهر به مانند گذشته از بین نرود. شهردار تهران باید از طریق دولت و مجلس پیگیر طرح مدیریت متمرکز شهری باشد. یعنی شهردار باید پلیس، تامین اجتماعی و بسیاری از امورات جاری مردم را در اختیار داشته باشد. در یک کلام شهردار باید به معنای واقعی شهردار باشد و به نظر من اگر فردی که این مسئولیت را در آینده قبول می‌کند فقط طرح مدیریت متمرکز شهری را پیگیری و اجرا کند، دین خود را تمام و کمال ادا کرده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
آقای مازنی فرمایشات شما به مردم تهران آرامش عجیبی می دهد لطفا از این اظهارات برای مردم بیشتر بفرمایید تا مسئولین شهر تهران هم بلکه پند بگیرند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان