تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵

موضع قدرتمندانه فدراسیون عراق مقابل سعودی‌ها نتیجه داد

خبرنگار هتاک عربستانی به دلیل اهانت به فدراسیون عراق در یک برنامه تلویزیونی از مردم عراق عذرخواهی کرد.
رویداد24- خبرنگار هتاک عربستانی به دلیل اهانت به فدراسیون عراق در یک برنامه تلویزیونی از مردم عراق عذرخواهی کرد.

درگیری‌ها میان دو فدراسیون عراق و عربستان برای میزبانی ایران این روزها بالا گرفته است. پس از توهین برخی رسانه‌های عربستان به رئیس فدراسیون عراق به خاطر انتخاب تهران برای میزبانی بازی‌هایش این اختلافات بیشتر شد تا جایی که فدراسیون عراق از همتای عربستانی خود خواستار عذرخواهی رسمی شد اما سعودی‌ها این درخواست را رد کردند چون دو روز پیش احمد عید رئیس فدراسیون عربستان با همتای عراقی خود تماسی تلفنی داشته و از او به خاطر این اتفاق عذرخواهی کرد.

با این وجود به نظر می‌رسد ایستادگی عراقی‌ها جواب داده است زیرا شب گذشته در برنامه زنده شبکه "الریاضیه 24" عربستان عبدالعزیز المریسل سردبیر روزنامه ورزشی عربستان که پیش از این به رئیس فدراسیون عراق به خاطر انتخاب ایران به عنوان میزبان بازی‌هایش، اهانت کرده بود، عذرخواهی رسمی کرد و این طور بیان کرد: عبدالخالق مسعود رئیس محترم فدراسیون فوتبال عراق من با شما تماس گرفتم و از طریق تلفن از شما عذرخواهی کردم. در این برنامه زنده نیز از شما رسما عذرخواهی می‌کنم. الفاظی که من پیش از این استفاده کردم واقعا نمی‌دانم چطور گفتم و اشتباه کردم.

 این درحالی است که پیش از این فدراسیون عراق اعلام کرده بود که رسما باید فدراسیون عربستان از آنها عذرخواهی کند. رسانه‌های عراق بنا بر منابع موثق روزگذشته اعلام کردند که سعودی‌ها امروز رسما عذرخواهی می‌کنند. فدراسیون عراق همچنین در تماس تلفنی که با فدراسیون عربستان داشته بود برای آنها خط و نشان کشیده بود و اعلام کرده بود که از خبرنگارانی که اهانت کردند به دادگاه بین‌الملل شکایت می‌کند. عذرخواهی این خبرنگار تندرو نشان داد که ایستادگی مسئولان عراقی جواب داده است.
منبع: فارس
برچسب ها: عذرخواهی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان