تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷

کانون وکلا نمی‌خواهد با قوه قضاییه تقابل کند/ با افزودن وکلا مشکلی حل نخواهد شد

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه قرار نیست ما با قوه قضائیه تقابل کنیم، تاکید کرد: ما می‌‌خواهیم با این قوه تعامل داشته باشیم چراکه ما یکی از بازوان اجرای عدالت هستیم تا بتوانیم حداکثر تعامل را برای حفظ حقوق ملت داشته باشیم.

رویداد۲۴-رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه قرار نیست ما با قوه قضائیه تقابل کنیم، تاکید کرد: ما می‌‌خواهیم با این قوه تعامل داشته باشیم چراکه ما یکی از بازوان اجرای عدالت هستیم تا بتوانیم حداکثر تعامل را برای حفظ حقوق ملت داشته باشیم.عیسی امینی پیش از ظهر امروز نخستین نشست خبری به عنوان رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با تشکر از اصحاب رسانه و جامعه وکالت گفت: از منتخبین شریف که من را برای این پست برگزیدند، تشکر می‌‌کنم و امیدوارم بتوانم راه گذشتگان را ادامه دهم که وکیل تضمین حقوق ملت در کشور است.

شان وکیل، هم‌شان قاضی است

وی با بیان اینکه شان وکیل، هم‌شان قاضی و شان رئیس کانون وکلای دادگستری هم‌‌شان دادستان کل کشور است، اظهار داشت: این شان نشان از پیوست جامعه وکالت و نظام قضایی است و قانون اساسی چندین بار به نام وکیل اشاره کرده و جالب این است که آن را در بحث حقوق ملت یادآور شده است. 

این وکیل پایه یک دادگستری با بیان اینکه نام قاضی و وکیل، دونامی هستند که هنگام صحبت از عدالت به آن توجه می‌شود، تصریح کرد: وکیل و وکالت یکی از بازوان قانون اساسی است و پرورش وکیل متعهد، سالم، شجاع و با سواد از وظایف کانون وکلای دادگستری است که در این زمینه‌ها تلاش می‌کنیم.

لطمه به جایگاه وکالت، موجب لطمه دیدن دادگستری می‌شود

امینی با بیان اینکه در بحث سلامت قضات، مراجع انتظامی را هم داریم‌، خاطرنشان کرد: به دادگستری هم همین وعده می‌دهیم که اگر وکلایی را خاطی دیدند با او برخورد کنند هرچند که در هر صنفی افراد خاطی دیده می‌شوند که نباید به کل آن صنف تسری داده شود.

وی با اشاره به دفاع از کانون وکلا ابراز داشت: در بخش حفظ استقلال وکیل انتظار داریم حاکمیت مثل گذشته به قانون اساسی احترام بگذارد چراکه اگر امروزه جایگاه وکیل لطمه ببیند، در پی آن دادگستری هم لطمه خواهد دید.

می‌خواهیم حضور زنان را در کانون وکلا تقویت کنیم

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه قرار نیست ما با قوه قضائیه تقابل کنیم، عنوان کرد: ما می‌‌خواهیم با این قوه تعامل داشته باشیم چراکه ما یکی از بازوان اجرای عدالت هستیم تا بتوانیم حداکثر تعامل را برای حفظ حقوق ملت داشته باشیم.

امینی ادامه داد: در این دوره هیات مدیره شاهد حضور جوانان هستیم که نشان از تغییر فکر و تغییر مطالبات است و ما هم باید تغییر نگرش را در این دوره از فعالیت صنف ایجاد کنیم چراکه ما هم می‌‌خواهیم از جوانان و از فکر نو بهره‌‌مند شویم. همچنین می‌خواهیم حضور زنان را در کانون وکلا تقویت کنیم.

با افزودن وکلا مشکلی حل نخواهد شد

وی با بیان اینکه از رسانه‌ها انتظار داریم که در کنار ما باشند و ما هم حامی رسانه‌‌‌ها هستیم، یادآور شد: وکلا پل ارتباطی با رسانه‌‌ها هم هستند و ما به مردم اعلام می‌کنیم که پیمان‌های متعددی با بهزیستی و کمیته امداد و محیط زیست و دیگر نهادها داریم و می‌خواهیم آن چهره بیرونی وکالت را نشان دهیم.

این حقوقدان با تاکید بر اینکه با افزودن وکلا مشکلی حل نخواهد شد، بیان کرد: امروز بخش عمده‌ای از اشتغال‌‌زایی را در نظام حقوقی؛ وکلا برعهده گرفته‌‌‌اند. ما متولی اشتغال و پیشقراول این عرصه هستیم و اگر به آمار بیکاری نگاه کنیم بیشترین آمار در این صنف جای دارد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان