تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

تلاش انگلیس، آلمان و فرانسه در جلب رضایت ترامپ به قیمت تحت فشار قرار دادن ایران سیاستی اشتباه و شکست‌‌خورده است

معاون خاورمیانه و آفریقای وزیر امور خارجه بریتانیا برای تبادل نظر و رایزنی در خصوص مسائل منطقه‌ای و آخرین تحولات برجام دیروز یکشنبه با سفر به تهران با معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رویداد۲۴-معاون خاورمیانه و آفریقای وزیر امور خارجه بریتانیا برای تبادل نظر و رایزنی در خصوص مسائل منطقه‌ای و آخرین تحولات برجام دیروز یکشنبه با سفر به تهران با معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.در این دیدار آخرین تحولات مربوط به برجام، مسائل منطقه‌‌‌ای به ویژه بحران سوریه و یمن و موضوعات دوجانبه مرور شد.

سیدعباس عراقچی در این دیدار، ضمن انتقاد از رویکرد کشورهای اروپایی در مقابل بدعهدی‌‌‌ها و تخلفات ترامپ در اجرای برجام، تلاش سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه در جلب رضایت ترامپ به قیمت تحت فشار قرار دادن ایران را سیاستی اشتباه و شکست‌‌خورده توصیف کرده و به شدت مورد انتقاد قرار داد.

آلیستر برت نیز ضمن اعلام پایبندی کامل کشورش به برجام اظهار داشت: بریتانیا خواهان اجرای تمامی مفاد برجام از سوی همه کشورها است و این نکته را در مذاکرات خود با طرف آمریکایی مدنظر دارد. 

در این دیدار؛ همچنین موضوعات مربوط به روابط دوجانبه و به ویژه مشکلات مالی ناشی از تعلل دولت انگلیس در اجرای تعهدات خود مورد بررسی قرار گرفت و طرف بریتانیایی تاکید کرد که دولت انگلیس با جدیت در پی رفع این مشکلات است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان