تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
نماینده دنا در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

تکه‌های اجساد قربانیان هواپیمای یاسوج را فعلا تحویل نمی‌دهیم

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی می‌گوید که برخی از پیکر جانباختگان حادثه سقوط هواپیما به خانواده‌هایشان تحویل داده شده است اما تعداد زیادی از بافت‌ها و تکه‌های اجساد به پزشکی قانونی برده شده اما تا پایان عملیات جستجو این تکه‌ها به خانواده‌ها تحویل داده نمی‌شود.
اجساد قربانیان هواپیمای یاسوج را فعلا تحویل نمی‌دهیم

رویداد۲۴-
صبح روز ۲۹ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۶ بود که یک فروند هواپیمای ای تی آر شرکت هواپیمایی آسمان در نزدیکی فرودگاه یاسوج بر اثر برخورد به یکی از کوه‌های رشته کوه دنا سقوط کرد و هر 65 سرنشین آن جان باختند و پس از 3 ماه از این حادثه هنوز اجساد به دلیل صعب‌العبور بودن محل سقوط و بارندگی و یخ‌زدگی منطقه به پایین منتقل نشده است. 

جستجوها در مراحل پایانی است


غلام‌محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رویداد۲۴، با اشاره به آخرین وضعیت جستجو و انتقال پیکرهای جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج گفت: روند جستجوی اجساد همچنان ادامه دارد اما به نظر می‌رسد که این جستجوها در مراحل پایانی خود قرار دارد. اخیرا شرایط جوی بار دیگر بهم ریخته است. به دلیل شرایط جوی که هفته گذشته ما در یاسوج داشتیم و بارش شدید برف، عملیات جستجو با کندی مواجه شد اما اکنون تیم‌ها بار دیگر فعال شده‌اند.

پرواز تهران یاسوج از سر گرفته شد


زارعی خاطرنشان کرد: از امروز پروازهای تهران یاسوج بار دیگر به صورت آزمایشی با هواپیمایی آتا از سر گرفته شد و انشاالله از این هفته پروازهای تهران یاسوج به صورت عادی برقرار خواهد شد.

22 جسد دیگر پیدا شد، 20 جسد به خانواده‌ها تحویل شد

نماینده مردم دنا با بیان اینکه در یکی دو روز گذشته جسد یکی دیگر از جانباختگان خانم پیدا شده است، ، ادامه داد: تعدادی از اجساد که تقریبا سالم هستند و حدود 21 یا 22 پیکر هستند، به پایین کوه منتقل شده‌اند و برخی از آن‌ها نیز به خانواده‌یشان تحویل داده شده است. از سوی دیگر تعدادی از تکه‌ها و بافت‌های اجساد یافت شده است که به پزشکی قانونی منتقل شده‌اند تا مراحل دی ای ان و غیره را طی کنند. تصمیم بر این گرفته شده است تا پایان عملیات جستجو  و نهایی شدن آن، تکه‌ها  بافت‌های اجساد در پزشکی قانونی بماند.

هنوز معلوم نیست چند جسد باقی مانده است

غلام‌محمدزارعی، با بیان اینکه تاجایی که اطلاع دارم حدود 20 پیکر به خانواده‌هایشان تحویل داده شده است، افزود: تعداد قابل توجهی ما بافت و تکه‌های از اجساد را در اختیار داریم اما فعلا نمی‌توانیم به خانواده‌هایشان تحویل بدهیم. البته این موضوع را هم نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم که چه تعداد از اجساد همچنان بالای کوه هستند. اما تعداد بسیارزیادی تکه‌های از اجساد را در اختیار داریم که هویت بسیاری از آن‌ها تعیین شده است اما نمی‌توانیم تا پایان عملیات آن‌ها را به خانواده‌هایشان تحویل بدهیم و منتظریم تا قطعات دیگر به پایین منتقل شود.

به نیروی انسانی برای حضور در ارتفاعات نیازمندیم

نماینده مردم دنا، با اشاره به اینکه شرایط جوی در محل سقوط هواپیما وزش باد و بارندگی شدید وجوددارد، گفت: ما در هفته گذشته چند شب به صورت مداوم بارندگی داشتیم و حتی در یک شب حدود 52 میلیمتر بارش باران را شاهد بودیم. عملیات جستجو کند شده است اما امدادگران در هر شرایطی دست از کار نمی‌کشند و فعال هستند.

زارعی، با تاکید بر اینکه برای سرعت بخشیدن عملیات جستجو به تجهیزات و نیروی انسانی نیازمند هستیم، تصریح کرد: ما خواهان این هستیم که هلال احمر کل کشور و ستاد بحران کمک‌های بیشتری در این خصوص با ما داشته باشند، خصوصا ستاد بحران که نیاز بود در ادامه همکاری جدی‌تری داشته باشند. ما مسئولان استان از همان ابتدا در صحنه بودیم و کار را رها نکردیم. به هرحال ترتیبات کار در حال انجام شدن است اما همچنان هم به نیروی انسانی برای حضور در ارتفاعات و هم به تجهیزات برای سرعت بخشیدن به کارها نیازمندیم.

 در یک هفته گذشته هیچ پیکری یافت نشده است

عزیز فیلی معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، در گفت و گو با رویداد24، با اشاره به آخرین وضعیت کشف و جستجوی اجساد جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج گفت: با وجود تمام پیگیری‌های مستمر برخی از کوهنوردان استانی و برون استانی متاسفانه در یک هفته گذشته هیچ‌یک از آثار و بقایا و پیکرهای جانباختگان را پیدا نکرده اند.

فیلی، در ادامه خاطرنشان کرد: شعاع پیدا کردن بقایای اجساد تاکنون تا شعاع 300 متری بوده است اما در حال حاضر این شعاع به 500 متر افزایش پیدا کرده است. اگر چه کار سخت و طاقت فرسا است اما این پیگیری‌ها به هیچ عنوان متوقف نشده است و امیدواریم در روزهای آینده بتوانیم مابقی اجساد و باقی مانده پیکرها را پیدا کنیم.

پیکر 7 نفر تاکنون پیدا نشده است

معاون استاندار، با بیان اینکه تاکنون بقایا و پیکر 7 تن از اجساد پیدا نشده است، گفت: 14 پیکر اکنون در حال شناسایی و 6 جسد در حال تحویل است. برخی از اجسادی که پیدا نشده‌اند متعلق به استان کهگیلویه و برخی دیگر متعلق به استان‌های دیگر است. در میان اجساد یافت شده، پیکر خانم مژگان نظری و پیکرهای دو برادر به نام‌های سیدطاها و سیدایلیا دانشی نیز شناسایی شده است و آمادگی برای تحویل اجساد یافت شده وجود دارد. البته باید عنوان کنم که متاسفانه هیچ اثاری هنوز از پیکر خانم نرگس خوبانی مادر ایلیا و طاها دانشی کشف نشده است.

در همین خصوص کامروز امینی مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد، از آماده شدن 21 پیکر از جانباختگان سانحه هوایی تهران-یاسوج خبر داد و گفت: تاکنون 18 جسد به خانواده‌هایشان تحویل داده شده و 3 جسد در حال آماده سازی برای تحویل به خانواده‌هایشان است. تلاش‌ها در حوزه پزشکی قانونی همچنان ادامه دارد تا اجساد سریعا شناسایی و به خانواده‌هایشان تحویل داده شود.


خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان