تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

ترامپ از برجام خارج شود، تنهاتر می‌شود/ اسرائیل و عربستان می‌خواهند ایران را در منگنه قرار دهند

نماینده اسبق ایران در بریتانیا تاکید کرد: جامعه جهانی به شدت با بازنگری در برجام مخالف است و کنگره نیز توپ را به زمین کاخ سفید انداخته است و در صورتی که ترامپ بخواهد از برجام خارج شود تنهاتر هم خواهد شد.

رویداد۲۴-نماینده اسبق ایران در بریتانیا تاکید کرد: جامعه جهانی به شدت با بازنگری در برجام مخالف است و کنگره نیز توپ را به زمین کاخ سفید انداخته است و در صورتی که ترامپ بخواهد از برجام خارج شود تنهاتر هم خواهد شد.سیدجلال ساداتیان با اشاره به شوی نمایشی چند روز پیش بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای ایران گفت: نتانیاهو شیطان مجسمی است که شیطنت‌های منطقه‌ای زیر سر اوست.

اسرائیل و عربستان می‌خواهند ایران را در منگنه قرار دهند 

وی با یادآوری نزدیکی اسرائیل و عربستان اظهار داشت: لابی‌های صهیونیستی در آمریکا در جهت تشدید فضای تنش میان واشنگتن و تهران فعال شده‌اند و از سوی دیگر صهیونیست‌ها، صعودی‌ها را هم بازیچه دست خود ساخته و وارد این فضا کرده‌اند و به عربستان وعده تسلط در امور منطقه‌ای را داده‌اند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاست‌ خارجی ادامه داد: با توجه به جاه‌طلبی‌هایی که در میان سیاست‌مداران کنونی عربستان وجود دارد، آنها نیز همراه با اسرائیلی‌ها شده و در تلاش‌ هستند تا با افزایش فشارها چه به بهانه مسائل هسته‌ای و چه به بهانه برنامه هسته‌ای، ایران را تحت فشار قرار داده در منگنه قرار دهند. 

هدف صهیونیست‌ها عصبانی کردن ایران است

ساداتیان با بیان اینکه نگرانی ریاض و تل‌‌آویو از شکست داعش در منطقه و افزایش نفوذ ایران در منطقه است، تصریح کرد: سعودی‌ها و صهیونیست‌ها تمامی تلاش خود را می‌کنند تا با ایجاد درگیری‌‌‌‌های جدید ظرفیت‌های ایران را از بین برده و نگذارند ایران از شرایط به دست آمده در پسابرجام استفاده کند. در این چهارچوب آنها ابتدا به حمایت و تسلیح داعش پرداخته سپس فتنه استقلال کردستان عراق را به وجود آورده، سپس سعد حریری را به گروگان گرفته و نوک اتهام‌زنی را به سمت تهران نشانه گرفتند و اکنون با انجام حملاتی به پایگاه‌های نظامی در سوریه درصدد ایجاد درگیری هستند.

وی هدف صهیونیست‌ها را عصبانی ساختن ایران دانست و خاطرنشان کرد: اسرائیل می‌خواهد ایران عصبانی شده تا دست به اقداماتی همانند خروج از برجام و ایجاد جنگ مستقیم در سوریه با اسرائیل بزند تا به این بهانه آمریکا و ناتو را وارد درگیری‌های نظامی با ایران کنند چون می‌دانند اسرائیل و عربستان به تنهایی حریف ایران نیستند. 

نتانیاهو درصدد تهدید نشان دادن ایران است

نماینده اسبق ایران در بریتانیا با بیان اینکه نتانیاهو درصدد تهدید نشان دادن ایران و انحراف افکار عمومی به مسائلی غیرواقعی است، ابراز داشت: با توجه به روی کار آمدن ترامپ در آمریکا و تحت تاثیر قرار گرفتن وی توسط لابی‌های صهیونیستی و همچنین دلارهای نفتی عربستان، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌کوشد حداکثر بهره‌برداری را از این فضا کرده و تنش ها میان ایران و امریکا را افزایش دهد.

ساداتیان با بیان اینکه ترامپ نیز بی‌میل به افزایش تنش‌ها در منطقه نیست، عنوان کرد: زمانی که ایران‌هراسی شدت بگیرد ترامپ می‌تواند با کالایی ساختن امنیت و فروش آن به کشورهای عربی و همچنین انعقاد قراردادهای فروش تسلیحات نظامی سود برده و اینگونه اعراب را بدوشد.

گوش جامعه جهانی از سخنان نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران پر است

گوش جامعه جهانی از سخنان نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران پر است

وی با اشاره به واکنش جامعه جهانی به شوی تبلیغاتی نتانیاهو یادآور شد: به نظر می‌رسد گوش جامعه جهانی از سخنان نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران پر است و ما شاهد بی‌اعتنایی سران اروپا نسبت به این موضوع بودیم و آنها گفتند که نتانیاهو چیز جدیدی نگفت و همان اتهاماتی را مطرح کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عدم صحت آنها را در گزارش سال ۲۰۱۵ اعلام کرده بود.

این دیپلمات سابق کشورمان با تاکید بر اینکه تنها ترامپ بود که به استقبال آمد، بیان کرد: شاهد بودیم که در هفته‌های گذشته سران اروپا رایزنی‌های شدیدی را با ترامپ به منظور حفظ برجام انجام دادند و در این راستا به مقامات آمریکایی فشار آوردند اما ترامپ آدم معقولی نیست و تحت تاثیر اروپایی‌ها نیست و در موضوع برجام، بیش از آنکه نگاهش متوجه متحدان اروپایی امریکا باشد به اسرائیل و دلارهای نفتی عربستان چشم دوخته است. 

ترامپ از برجام خارج شود، تنهاتر هم می‌شود

ساداتیان افزود: با وجود لفاظی‌هایی که ترامپ در ماه‌ها گذشته داشته و فشارهایی که برای همراه ساختن دیگران با خود درباره ایران داشته به نظر می‌آید او تنها مانده و حتی این تنهایی در ساختار ایالات متحده نیز مشهود است و دستان او خالی است و تمامی تیرهایش به سنگ‌ خورده است زیرا نه تنها موفق به پاره کردن برجام نشده بلکه جامعه جهانی به شدت با بازنگری در برجام مخالف است و کنگره نیز توپ را به زمین کاخ سفید انداخته است و در صورتی که ترامپ بخواهد از برجام خارج شود تنهاتر هم خواهد شد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان