تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

بازدید سخنگوی شورای نگهبان از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

سخنگوی شورای نگهبان درباره آخرین وضعیت پیوستن ایران به کنوانسیون برن گفت: هنوز مصوبه را ندیده‌ایم که اظهارنظر قطعی داشته باشیم اما قول می‌دهیم وقتی در اختیار ما قرار گرفت در همان فرصتی که داریم؛ آن را بررسی کنیم و شورای نگهبان مساعدت لازم را در این زمینه خواهد داشت.

رویداد۲۴-سخنگوی شورای نگهبان درباره آخرین وضعیت پیوستن ایران به کنوانسیون برن گفت: هنوز مصوبه را ندیده‌ایم که اظهارنظر قطعی داشته باشیم اما قول می‌دهیم وقتی در اختیار ما قرار گرفت در همان فرصتی که داریم؛ آن را بررسی کنیم و شورای نگهبان مساعدت لازم را در این زمینه خواهد داشت.عباسعلی کدخدایی (سخنگوی شورای نگهبان) در حاشیه بازدید از سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران درباره اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: خوشبختانه کتاب در جامعه اسلامی ما به ویژه پس از انقلاب اسلامی جایگاه بسیار خوبی بین مردم دارد. وجود نمایشگاه‌های سالانه و استانی نشان دهنده اهمیت کتاب برای مردم ماست با این حال هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی تاکید کرد: فرهنگ کتابخوانی را باید از کودکی و از دل خانواده و مدرسه در جامعه نهادینه کنیم. قدیمی‌های ما می‌گفتند کتاب یار مهربان است و باید کتاب خوب را در دسترس همگان قرار بدهیم. از مسئولان ارشاد نیز تشکر می‌کنم که این نمایشگاه‌ها را برگزار می‌کنند و استقبال مردم هم خوب بوده است.

این عضو شورای نگهبان سپس درباره آخرین وضعیت پیوستن ایران به کنوانسیون برن گفت: ما هنوز مصوبه را ندیده‌ایم که اظهارنظر قطعی داشته باشیم اما قول می‌دهیم وقتی در اختیار ما قرار گرفت در همان فرصتی که داریم؛ آن را بررسی کنیم و شورای نگهبان مساعدت لازم را در این زمینه خواهد داشت. قطعا حضور در عرصه بین‌المللی کتاب خیلی مهم است و ما باید از کتاب‌های خارج از کشور نیز مطلع باشیم. خوشبختانه امسال حضور ناشران خارجی در نمایشگاه نیز بسیار خوب بود.

وی در پایان درباره پدیده قاچاق کتاب نیز اظهار داشت: در هر حوزه‌ای قاچاق امر مذمومی است فرق نمی‌کند حوزه فرهنگی باشد یا اقتصادی. برای مقابله با این پدیده اگر نواقصی وجود دارد مجلس و دولت باید به فکر رفع نواقص قوانین آن باشند. برای جامعه هم باید فرهنگسازی صورت بگیرد زیرا قاچاق به اقتصاد و فرهنگ آسیب می‌رساند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان