تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷

موازی‌کاری در شهرداری به وفور وجود دارد

یکی از کاندیداهای تصدی شهرداری تهران گفت: ادعا ندارم که ابرمردی برای حل مشکلات هستم، اما می‌توانم این کشتی پرتلاطم را به ساحل امن ببرم.

رویداد۲۴-یکی از کاندیداهای تصدی شهرداری تهران گفت: ادعا ندارم که ابرمردی برای حل مشکلات هستم، اما می‌توانم این کشتی پرتلاطم را به ساحل امن ببرم.سیدمحمود حسینی یکی از کاندیداهای تصدی شهرداری تهران در شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: هدف راهبردی ما تبدیل مدیریت شهری به حکمروایی خوب شهری است.همچنین حاکمیت قانون، اجماع پذیری، مسئولیت پذیری، پاسخگویی و شفافیت را مدنظر قرار داده‌ایم.

او تاکید کرد که ادعا ندارم که ابرمردی برای حل مشکلات است اما می تواند کشتی پرتلاطم را به ساحل امن ببرد.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه عدالت، مشارکت ،امنیت و اخلاق جزو اهداف ماست، بیان داشت: رویکرد ما محله‌محوری و تخصص‌گرایی است. همچنین باید میان برنامه و منابع انسانی هماهنگی ایجاد شود و نسبت صف و ستاد باید برقرار شود.

حسینی گفت: موازی کاری در شهرداری به وفور وجود دارد و باید حل شود همچنین برای انتخاب مدیران باید بر اساس شایسته‌سالاری کار کرد.

کاندیدای تصدی پست شهرداری در ادامه ارائه برنامه‌های خود گفت: شهر هوشمند به معنای استفاده از دوربین در سطح شهر یا استفاده از اینترنت نیست، بلکه استفاده موثر از داده‌ها برای تصمیم‌گیری مهم و حل معضلات است که باید با استفاده از آنها کیفیت ارتقا پیدا کند. یک شهر هوشمند پایدار شهری نوآورانه است که از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات و دیگر امکانات بهره می‌برد تا بهبود در کیفیت زندگی کارآیی عملیات شهری و سرویس‌ها و رقابتی بودن حاصل شود. این در حالی است که نیازهای نسل‌های فعلی و آتی را با توجه به جنبه‌های محیطی و اجتماعی برآورده می‌کنند.

حسینی در ادامه گفت: مدیریت و تصمیم‌گیری باید بر اساس داده‌ها جایگزین مدیریت سلیقه‌ای شود. در خط مشی و سیاست گذاری نمی‌توان به همه مسائل پرداخت و سه محوری که من آن را مدنظر دارم عبارت است از بازآفرینی شهری با رویکرد محله‌محوری، اقتصاد شهری و منابع پایدار و کاهش ترافیک، آلودگی و مسائل زیست محیطی.

او در ادامه گفت: بازآفرینی شهری یعنی توجه به میراث طبیعی، رسیدگی به نابسامانی‌های نما و منظر، عدالت در زیرساخت‌ها، توسعه متوازن محلات، ایمنی و تاب‌آوری و سلامت و رفاه اجتماعی که بسیار مهم است.

نامزد تصدی شهرداری با اشاره به اینکه در بخش اقتصاد شهری دو مولفه توسعه پایدار و مدیریت منابع و مصرف مهم است بیان داشت: محوریت محله در ایجاد هویت و تعلق خاطر ساکنان در فرآیند بازبینی را مهم می‌داند دولت شهرداری، بخش خصوصی، مردم و سمن‌ها هر کدام وظایف خود را باید با انسجام باهم انجام دهند.

او تاکید کرد که هدف اجتماعی ارتقای ریسک پذیری و کیفیت زندگی ا ست.

نامزد تصدی شهرداری تهران با اشاره به اینکه یک شهر هوشمند پایدار شهری نوآورانه است که از فناروری‌های اطلاعات و ارتباطات و دیگر امکانات بهره‌می برد تا بهبود در کیفیت زندگی کارآیی عملیات شهری و سرویس‌ها و رقابتی‌ بودن را حاصل کند بیان داشت: این در حالی است که نیازهای نسل‌های فعلی و آتی با توجه به جنبه‌های محیطی و اجتماعی باید برآورده کند حاکمیت هوشمند یکپارچه سازی خدمات و تعاملات بین حاکمیت، مردم، شهرداری و سازمان‌های مرتبط است که به منظور عملکردی یکپارچه اثربخش و کارا گام برمی‌دارد.

حسینی تاکید کرد که شهر پایدار نه برای انسان‌ها که با انسان‌ها ساخته می‌شود و انسان‌ها در این نگاه ابزار و سوژه نیستند بلکه متن و محور هستند.

او تاکید کرد که هدف راهبردی از تبدیل مدیریت شهری به حکمروایی خوب شهری است.

حسینی با اشاره به اینکه تهران مبدا بزرگی از نعمت‌های خدادادی و میراثی بزرگ از گذشتگان و امانتی از آیندگان ماست گفت: در اداره تهران باید از نگاه کالبدی و سخت‌افزاری خارج شد و ابرشهر پایتخت را بسان یک موجود زنده پیچیده و اثرگذار بر کل کشور دید و پیچیدگی‌های بافت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و زیست محیطی آن را پیش از هر تصمیم و برنامه‌ای مورد بررسی قرار داد.

نامزد تصدی شهرداری در ادامه گفت: این روزها تهران حال خوبی ندارد و همین مساله حال شهروندان را خراب کرده است ریسک‌پذیری و جابجایی مناسب شهری در تهران که دو مولفه اصلی زندگی شهری هستند به شدت پایین آمده و کیفیت زندگی شهروندان تحت تاثیر قرار داده‌اند.

حسینی گفت: امروز ابرشهر پایتخت تهران به سختی می‌تواند ملزومات جامعه‌اش را بر مبنای نیازهای و ظرفیت‌های شهروندان تنظیم کرد و در حال تبدیل شدن به شهری ریسک ناپذیر است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان