تاریخ انتشار: ۱۶:۵۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷

ترامپ به جای خروج از برجام با اروپایی‌ها همکاری کند/ اکنون زمان پاره کردن توافق هسته‌ای نیست

سناتور جمهوری‌خواه عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان که یکی از مخالفان توافق هسته‌ای در زمان امضای این توافق بوده است، گفت که امروز زمان خروج از این توافق نیست.

رویداد۲۴-سناتور جمهوری‌خواه عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان که یکی از مخالفان توافق هسته‌ای در زمان امضای این توافق بوده است، گفت که امروز زمان خروج از این توافق نیست.یک نماینده ارشد حزب جمهوری‌خواه آمریکا روز یکشنبه گفت که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای اشتباه بزرگی است چرا که اهرم فشار واشنگتن در مقابل ایران از دست خواهد رفت. 

«مک تورنبری» سناتور جمهوری‌خواه عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان روز یکشنبه به «فاکس‌نیوز» گفت که وی به ترامپ علیه نابودی توافق هسته‌ای مشورت داده است. 

این قانون‌گذار که یکی از مخالفان توافق هسته‌ای در زمان امضای این توافق توسط اوباما بوده به فاکس نیوز گفته که امروز زمان خروج از این توافق نیست. 

تورنبری مدعی شد که تصور می‌کرد این توافق بدی است. ایران بیشترین سود را از برداشته شدن تحریم‌ها برده و هواپیمایی مالامال از پول نقد که اوباما فرستاده بود را دریافت کرده است. از این جهت ما اهرم‌های خودمان را در بسیاری موارد از دست دادیم. پرسش کلیدی این است که امروز جایی هستیم که می‌بینید. در صورت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا ایران ناظران را از کشورش بیرون می‌کند و ما حضوری که امروز داریم را نیز از دست خواهیم داد؟ 

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: شما باید ایده شفافی درباره مرحله بعد از خروج از توافق هسته‌ای به ویژه در شرایطی که اقدام‌های تهاجمی ایران در خاورمیانه اوج گرفته است، داشته باشید. ترامپ به جای این کار باید همکاری بیشتری با کشورهای اروپایی داشته باشد. اروپایی‌ها قرار نیست تحریم‌ها را بار دیگر اعمال کنند و در نتیجه ما و ایران را تنها خواهند گذاشت.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان