تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷

اگر ترامپ برجام را اصلاح کند، شایسته جایزه صلح نوبل است

بوریس جانسون در مصاحبه با فاکس نیوز سوالی را مطرح کرد و گفت: واقعا برنامه آمریکا در صورتی که ترامپ از توافق خارج شود چه خواهد بود؟ آیا واقعا ما می‌خواهیم آن تاسیسات را بمباران کنیم؟ آیا این واقع‌بینانه است؟

رویداد۲۴-بوریس جانسون در مصاحبه با فاکس نیوز سوالی را مطرح کرد و گفت: واقعا برنامه آمریکا در صورتی که ترامپ از توافق خارج شود چه خواهد بود؟ آیا واقعا ما می‌خواهیم آن تاسیسات را بمباران کنیم؟ آیا این واقع‌بینانه است؟بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا روز گذشته در مصاحبه با این رسانه گفت: ما باید با ایران سخت‌گیری بیشتری داشته باشیم و نواقص توافق هسته‌ای را برطرف کنیم. اما توافق به ما کمک کرده که از بروز یک رقابت تسلیحاتی در منطقه جلوگیری کنیم. 

جانسون نسبت به نتایج خروج از توافق هسته‌ای هشدار داد و گفت: بگذارید یادآوری کنم. اگر ایران به بمب اتم دست پیدا کند شما شاهد بروز یک رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه خواهید بود. شما شاهد خواهید بود که سعودی‌ها و مصری‌ها و اماراتی‌ها هم یک بمب اتم می‌خواهند. همین الان هم وضعیت بسیار بسیار خطرناک است. در حال حاضر ما نمی‌خواهیم این مسیر را هموار کنیم. از نظر من یک راه حل نظامی در حال حاضر جوابگو نیست. 

وی اضافه کرد: برنامه جایگزین برای من مشخص نیست. مشکل اصلی بندهای معروف به بندهای غروب است. این بندها به این معناست که ایران می‌تواند با سرعت بیشتری بعد از سال ۲۰۲۵ برنامه غنی سازی اورانیوم خود را ادامه دهد و به سمت بمب اتم برود بدون اینکه با تحریم مواجه شود. اما راه حل اصلاح این توافق است. از نظر من راه حل سیاسی در شرایط کنونی وجود ندارد. 

جانسون گفت: در صورتی که ترامپ بتواند این توافق را اصلاح کند شایسته جایزه صلح نوبل است.

وی گفته این توافق ضعف‌هایی دارد اما من آن‌ها را مجاب کرده‌ام که قابل اصلاح است. در واقع در حال حاضر بریتانیا در کنار دولت ترامپ و متحدان فرانسوی و آلمانی برای اطمینان از این مساله کار می‌کند. 

بوریس جانسون در مصاحبه با فاکس نیوز سوالی را مطرح کرد و گفت: واقعا برنامه آمریکا در صورتی که ترامپ از توافق خارج شود چه خواهد بود؟ بسیاری افراد در واشنگتن درباره احتمال یک حمله نظامی با توجه به انتصاب جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی نگرانند. 

وی گفت: آیا واقعا ما می‌خواهیم تاسیسات ایران را بمباران کنیم؟ آیا این واقع بینانه است؟

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان