تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷

نماینده سنندج: بستن مرزهای کردستان غیرقانونی است

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس با انتقاد از بسته شدن مرزهای کردستان گفت: تمام راه های معیشتی مردم مرزنشین و نوار غربی کشور کور شده است و مردم هر روز گرسنه تر می شوند.

رویداد۲۴-نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس با انتقاد از بسته شدن مرزهای کردستان گفت: تمام راه های معیشتی مردم مرزنشین و نوار غربی کشور کور شده است و مردم هر روز گرسنه تر می شوند.

مهدی فرشادان در نشست علنی امروز (سه شنبه 18 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: "مراد من از قاچاق فلان کوله بر ضعیف نیست که می رود آن طرف چیزی را روی کول خود به این طرف می آورد، بلکه اینها چیزی نیست و اهمیت ندارد و اگر با آنها مبارزه هم نشود ایرادی ندارد، من قاچاق های بزرگ و سازمان یافته را می گویم." اینها بخشی از بیانات مقام معظم رهبری درباره قاچاق است که جامعه هدف آن نیز مشخص است، اما نزدیک به یک ماه است که مرزهای کردستان بسته شده اند و هیچیک از مسئولان نیز حاضر به پاسخگویی به مردم نیستند.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: اگر ملاک و حسن ختام، سخنان رهبری است، پس بستن مرزهای کردستان غیرقانونی است؛ اما اگر تصمیم دولت است باید بگویم؛ غیرکارشناسی، بدون تدبیر و غیرمنصفانه است، چرا که یکی از وعده های عملیاتی نشده در شعارهای انتخاباتی ایجاد اشتعال برای مردم مرزنشین بود که این مسئله متاسفانه در حد شعار باقی مانده است.

وی با بیان اینکه اگر اکنون مرزها را طی اقدامی غیرعاقلانه بسته اید، چرا مقدمات آن با ایجاد حداقل کارخانجات فراهم نشده است، بیان کرد: با این تصمیم، تمام راه های معیشتی مردم مرزنشین و نوار غربی کشور، کور شده است و این روش نامبارک موجب گرسنه تر شدن مردم می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان ایجاد اشتغال پایدار، کارخانجات و احیای کشاورزی را راه های برون رفت از این بحران عنوان کرد

منبع: خانه ملت
برچسب ها: اقتصاد ، مرز ، کردستان ، رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان