تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

اسرائیل و نه ایران تهدیدکننده امنیت جامعه بین المللی است/ زندگی، با عزت زیستن است

روزنامه‌نگار مشهور عرب می‌نویسد: ایران خطری که امنیت و صلح جامعه بین‌المللی را تهدید کند نیست. این اسرائیل است که سرزمین‌های فلسطینی را اشغال کرده است و هر روز دست به کشتار می‌زند.

رویداد۲۴-روزنامه‌نگار مشهور عرب می‌نویسد: ایران خطری که امنیت و صلح جامعه بین‌المللی را تهدید کند نیست. این اسرائیل است که سرزمین‌های فلسطینی را اشغال کرده است و هر روز دست به کشتار می‌زند.«عبدالباری عطوان» سردبیر پایگاه خبری رای‌الیوم در تازه‌ترین مقاله خود در واکنش به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در خروج از برجام نوشت:

تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای ایران به معنای اعلام جنگ و گام نخست برای نقشه تغییر نظام در تهران است. به همان شیوه که از طریق آن نظام‌های عراق و لیبی تحت عنوان سلاح‌های کشتار جمعی، شیمیایی و یا هسته‌ای تغییر کرد.

اقدام واضحی بود، از زمانی که بنیامین نتانیاهو نمایش خود را پیرامون مدارک و اسنادی که در آن ادعا کرد ایران به دنبال توسعه برنامه اتمی است را اجرا کرد، دولت ترامپ و عواملش خود را برای لغو توافق هسته‌ای ایران و حرکت به سمت سناریو اعمال تحریم‌ها علیه ایران با هدف تحت تاثیر قرار دادن مردم این کشور آماده کرد.

تا زمان نگارش این سطور از ماهیت واکنش ایران به این تصمیم ترامپ اطلاعی نداریم اما با نگاهی به سخنان روحانی پس از تصمیم ترامپ و همچنین اظهارات رهبر ایران و علی اکبر ولایتی مشاور ایشان، روشن است که ایران گفت‌وگو بر سر اصلاح برجام و از بین بردن برنامه موشکی خود را نمی‌پذیرد و به غنی‌سازی بالای اورانیوم باز خواهد گشت.

ترامپ به سخنان هیچ یک از متحدان اروپایی خود که به وی نصیحت کردند اقدام به لغو برجام نکند گوش نداد، چرا که وی به هیچ کس جز ترامپ و دامادش جرارد کوشنر و «دیوید فریدمان» سفیر آمریکا در اسرائیل و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی خود و «مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا گوش نمی دهد.

جنگ احتمالی با ایران نمی تواند به اهدافش دست پیدا کند، اسرائیل که برای جنگ تلاش بسیاری کرده و بر سر آن توافق کرد و قدرت آمریکا که بزرگترین قدرت نظامی در جهان است را در خدمت نقشه‌های خود به کار گرفته است و همه کشورهای حاشیه خلیج فارس که بر طبل جنگ می کوبند ، متضرران بزرگ این جنگ خواهند بود.

ایران خطری که امنیت و صلح جامعه بین‌المللی را تهدید کند نیست. این اسرائیل است که سرزمین‌های فلسطینی را اشغال کرده است و هر روز دست به کشتار می‌زند. و این آمریکا است که از این رژیم و نقشه نابودکننده‌اش حمایت می‌کند، و اگر قرار باشد از یک سو میان آمریکا و اسرائیل و از سوی دیگر از میان محور مقاومت یکی را انتخاب کنیم، انتخاب ما خندق آمریکایی اسرائیلی نیست، حرف حق باید گفته شود و زندگی با عزت زیستن است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان