تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
محمد سرگی، دبیر منطقه خراسان جنوبی سازمان عدالت و آزادی:

با این عملکرد نمی‌توان انتظار اتفاق مثبتی را در انتخابات ۹۶ از خراسان جنوبی داشت

 رویداد24-عملکرد مدیران کلان و خرد وزارت کشور در سال‌های گذشته مورد نقد فراوان بود، به خصوص باقی ماندن فرمانداران احمدی‌نژادی در برخی از استان‌ها نگرانی‌هایی را درباره عملکرد این افراد در موقعیت‌های مهم در پی داشت. نگرانی که به باور برخی از فعالین سیاسی در انتخابات ۷ اسفند رخ نمود و نتیجه آن دلگیر مردم حامی دولت از عملکرد این گروه بود که در نهایت منجر به عدم راه یافتن حامیان دولت در این مناطق به مجلس شد.

عملکرد مجموعه استانداری و استاندار خراسان جنوبی در ۲ سال گذشته جایی بود که انتقادات زیادی را در این حوزه‌ها با خود به همراه داشته است، به خصوص پس از اعلام نتایج انتخابات در ۷ اسفند بسیاری از حامیان دولت اعتقاد دارند یکی از عوامل عدم اقبال مردم به حامیان دولت عملکرد ضعیف استانداری در حوزه اقتصاد و سیاست بوده است.

در همین زمینه محمد سورگی، دبیر منطقه خراسان جنوبی سازمان عدالت و آزادی در گفت‌وگو با پویش ضمن انتقاد از کارنامه استاندار خراسان جنوبی در عرصه سیاسی گفت: «به‌طور مشخص در خصوص انتخابات ۷ اسفند ایشان توانایی این را داشت که جلوی بعضی از رفتارها را به‌خصوص در بازه زمانی یک ماه مانده به انتخابات بگیرد، اما این کار را نکردند. ما شاهد این مسئله بودیم که کاندیداهای مخالف دولت در این بازه زمانی بر سر بعضی پروژه‌هایی که آماده نبودند حضور پیدا می‌کنند و آن‌ها را افتتاح می‌کنند در حالی که پروژه آماده بهره‌برداری نبود. از جمله این پروژه افتتاح یک جاده بود که نماینده مخالف دولت ۰ تا ۱۰۰ این پروژه را به نام خود تمام کرد.»

این فعال اصلاح‌طلب با انتقاد از نیروهای مورد استفاده استاندار گفت: «در ابتدای امر لیستی از نیروهای توانمند استان به آقای خدمتگزار تحویل داده شد که با بی‌اعتنایی وی رو به رو شد و اکنون هم ما شاهد این هستیم که به جای چهره‌های توانمند بعضی همشهری‌ها و نزدیکان ایشان در استانداری مشغول هستند.»

سورگی در پاسخ به این پرسش که ارتباط استاندار با فعالین حزبی و نخبگان را چگونه ارزیابی می‌کند؟ گفت: «واقعیت این است من درباره نخبگان غیر حزبی و فرهنگی اطلاعی ندارم ولی درباره نیروهای حزبی حامی دولت ارتباط مطلوبی برقرار نشده است. ایشان به جز یک یا دو جلسه در روزهای ابتدایی کار خود دیگر ارتباط مستمری با احزاب نداشتند و از نیروهای اصلاح‌طلب و حامی دولت هم استقبال نکردند.»

سورگی با اشاره اینکه در این مدت شاهد اتفاقات مثبتی در وزارت کشور نبودیم گفت: «در کنار مشکلات استانداری و استانداران دولت در زمینه فرمانداران هم مشکل دارد. در خراسان جنوبی هم نیروهای دولت قبل هنوز در فرمانداری‌ها حضور دارند و این مسئله باعث عدم برآورده شدن انتظارات از دولت شده. اگر مشکلات اقتصادی را در کنار مجموعه عملکرد استانداری بگذاریم نمی‌توان انتظار اتفاق مثبتی را در انتخابات ۹۶ از خراسان جنوبی داشت، آن‌چنان‌که در انتخابات اخیر مجلس هم ما نتیجه این تأثیر این عوامل را دیدیم.»

منبع:پویش
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان