تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

گواتمالا، سفیران سوئد و ونزوئلا را اخراج کرد

گواتمالا دیپلمات‌های سوئد و ونزوئلا را به مداخله در سیاست داخلی این کشور متهم و از دولت‌های این دو کشور درخواست کرد که سفرای خود را خارج کنند.

رویداد۲۴-گواتمالا دیپلمات‌های سوئد و ونزوئلا را به مداخله در سیاست داخلی این کشور متهم و از دولت‌های این دو کشور درخواست کرد که سفرای خود را خارج کنند.

گواتمالا دیپلمات‌های سوئد و ونزوئلا را به مداخله در سیاست داخلی این کشور متهم و از دولت‌های این دو کشور درخواست کرد که سفرای خود را خارج کنند. جیمی مورالس، رییس جمهور گواتمالا که اعضای خانواده‌اش به اختلاس متهم شده‌اند، با "کمیسیون بین‌المللی مبارزه با معافیت از مجازات در گواتمالا" که یک نهاد قدرتمند مبارزه با فساد تحت حمایت سازمان ملل است، درگیر نزاع شده است.

سوئد حامی دائم این کمیسیون است. مورالس با اقدام برای اخراج این دیپلمات‌ها ریسک برانگیخته شدن اعتراضات بین‌المللی و انزوا به عنوام یک کشور در آمریکای مرکزی را پذیرفته است. ساندرا خُوِل، وزیر امور خارجه گواتمالا در بیانیه‌ای اظهار کرد، به دلیل آن که آندرس کومپاس و النا آلیشیا سالسیدو پولئو (سفرای سوئد و ونزوئلا در گواتمالا) اقداماتی انجام داده‌اند که به مداخله در امور داخلی گواتمالا انجامیده، دولت از سوئد و ونزوئلا درخواست کرده است که آنان را از کشور خارج کنند.

وزیر امور خارجه گواتمالا در کنفرانسی خبری که پس از انتشار این بیانیه برگزار شد، اذعان کرد، این درخواست هیچ ارتباطی با کمیسیون بین‌المللی مبارزه با معافیت از مجازات در گواتمالا ندارد. وی به خبرنگاران گفت: شما می‌دانید که کومپاس همه مردم گواتمالا را فاسد خوانده و این چیزی نیست که ما آن را بپذیریم با تحمل کن

منبع: ایسنا
برچسب ها: سوئد ، گواتمالا ، سفیر ، رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان