تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
گزارش رویداد۲۴ از حاشیه‌های مرد هفته؛

گریز ضرغامی از متن به حاشیه سیاست/ اجتهاد رسانه‌ای در اینستاگرام

ضرغامی دوست ندارد در حاشیه باشد اما نشستن با حاشیه‌نشین‌ها، از الهام چرخنده تا رابعه اسکویی و از احمدی نژاد گرفته تا ابطحی، سردار را از بطن سیاست ایران دور کرده است.
ضرغامی

رویداد۲۴ یک سال بعد از انتخابات 96 همچنانکه روحانی با کلکسیونی از چالش‌های عجیب مواجه شده است، رقیبان انتخاباتی او هم حال و روز خوشی ندارند؛ لااقل چهره رسانه‌ای آنها هنوز انتخابات 96 را فراموش نکرده و هر از گاه به طعنه حرف‌هایش را یادآوری می‌کند. عزت‌الله ضرغامی در صفحه شخصی خود نوشت «حزب‌الله لبنان، با اقتدار برنده انتخابات پارلمان لبنان شد و دنیای مقاومت را بیش از گذشته به ادامه راه امیدوار کرد. حریف هم شکست را پذیرفت و با صدای بلند اعلام کرد. پیشنهاد می‌کنم جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) یک دوره کارآموزی نزد برادران لبنانی بگذرانند.»

دوره آموزشی حزب الله برای اصولگرایان


اشاره ضرغامی فروردین سال قبل بود که جمنا اعلام کرد ضرغامی میان 5 نامزد نهایی این مجموعه نیست و در رای‌گیری هشتم شده است. (سید ابراهیم رییسی نامزد اصلی اصولگرایان بود، علیرضا زاکانی رد صلاحیت شد، مهرداد بذرپاش برای ثبت‌نام دیر رسید، محمدباقر قالیباف که به نفع رئیسی کنار رفت و پرویز فتاح که گفت علاقه‌ای به حضور در انتخابات ندارم)

بعضی تحلیلگران سیاسی معتقد بودند اصل تاسیس جمنا برای مدیریت کردن رفتارهای یک‌جانبه افرادی مثل ضرغامی و سعید جلیلی و سایر نامزدهای منفرد اصولگرا بوده است و ضرغامی که بیشتر از هر مدیری در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، مدیریت افکار عمومی را در صداوسیما بر عهده داشته است، توسط دوستان قدیمی به خروج از عرصه انتخابات مدیریت شد. البته بسیاری از نزدیکان ضرغامی معتقدند به راحتی مدیریت می‌شود و در سال‌های ریاست او بر صداوسیما، افرادی مثل دارابی به راحتی روی ضرغامی تاثیرگذار بودند و نیروهای خود را در بخش‌های مختلف خبری و مدیریتی منصوب می‌کردند.

کو گوش شنوا؟

ضرغامی همچون رییس سابقش به مراد نرسید؛ لاریجانی بعد از ریاست صداوسیما جانشین حسن روحانی در شورای عالی امنیت ملی شد و بعد از آن سه دوره است که به صندلی ریاست مجلس تکیه زده است. ضرغامی اما سهمش صبحانه‌کاری با شخصیت‌های اینستاگرامی شده است. از الهام چرخنده تا رابعه اسکویی! در این میان البته سعی دارد شخصیت خود را پیچیده و با افکار نو و به قول خودش «اجتهاد رسانه‌ای» معرفی کند و می‌گوید از احمدی‌نژاد تا مینو خالقی با او دیدار می‌کنند اما پای گلایه که می‌رسد از سیاستمداران بلندپایه انتقاد می‌کند که به نظرات او توجه نمی‌کنند. او از روحانی انتقاد کرده بود که مشکلات را به بطن مردم می‌کشاند: «چرا اختلافات را به میان مردم می‌کشند؟ جلسه سران قوا «خاله بازی نیست» که از دفتر این به دفتر آن بروند و با لبخندهای مصنوعی عکس یادگاری بگیرند؛ برای حل این مسائل -تلگرام- است.»

اندک جایی برای دیده شدن!


دیدارهای ضرغامی حالا طیف گسترده‌ای را در بر گرفته است؛ از یک سو به خانواده کروبی می‌رسد و از سوی دیگر علاقه دارد بداند دیدگاه‌های احمدی‌نژاد پس از دستگیری مشایی و بقایی چه بوده است.

در این میان طعنه‌ها نیز فراموش نمی‌شود: «نکته جالب درباره آقای روحانی این است که هنگامی که با ایشان صحبت می‌کنید و برای ایشان دوساعت استدلال می‌کنید، هنگامی که جلسه تمام می‌شود انگار که با این بشقاب صحبت کرده‌اید و هیچ تغییری در رویکرد ایشان مشاهده نمی‌کنید.»

ضرغامی این روزها بر پایه اجتهاد رسانه‌ای خویش با همه طیف شخصیت دیدار می‌کند؛ به دیدار احمدی‌نژاد و ابطحی  می‌رود. از تعامل خوبش با خاتمی می‌گوید. مینو خالقی را می‌بیند و سپس یادی از چرخنده می‌کند. آیا ضرغامی دوست دارد همچون یار قدیمی‌اش در صدر اخبار قرار بگیرد؟
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان