تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

استعفای دیپلمات ارشد وزارت خارجه آمریکا در پی خروج از برجام/ فرار مغزها در سازمان‌های تحت مدیریت ترامپ

تاکنون نزدیک به ۶۰ درصد از دیپلمات‌های رده بالای آمریکایی، با روی کار آمدن ترامپ وزارت خارجه را ترک کرده‌اند. در آخرین مورد معاون هماهنگ‌کننده دفتر اجرای توافق هسته‌ای در وزارت خارجه از سمت خود استعفا داد.

رویداد۲۴-تاکنون نزدیک به ۶۰ درصد از دیپلمات‌های رده بالای آمریکایی، با روی کار آمدن ترامپ وزارت خارجه را ترک کرده‌اند. در آخرین مورد معاون هماهنگ‌کننده دفتر اجرای توافق هسته‌ای در وزارت خارجه از سمت خود استعفا داد.یک کارشناس ارشد هسته‌ای از وزارت خارجه آمریکا پس از اعلام تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای با ایران از این وزارت‌خانه استعفا داد.

بر اساس این گزارش، «ریچارد جانسون» معاون هماهنگ‌کننده دفتر اجرای توافق هسته‌ای هفته گذشته در پی اعلام خروج آمریکا از برجام از وزارت خارجه استعفا داد. جانسون یکی از اعضای تیم مذاکره با کشورهای اروپایی در جهت حفظ برجام بود.

جانسون در ایمیلی که به همکاران خود فرستاده گفته که من از اینکه بخش کوچکی از این کار به ویژه دستاورد اجرای توافق هسته‌ای با ایران که به وضوح در مسیر جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای موفقیت‌آمیز بوده حضور داشتم، به خودم افتخار می‌کنم.

به گزارش فارن پالسی، مقام‌های وزارت خارجه به این رسانه گفته‌اند که استعفای جانسون آخرین نشانه‌های فرار مغزها در سازمان‌های تحت مدیریت دونالد ترامپ است.

این رسانه نوشت: نزدیک به ۶۰ درصدد از دیپلمات‌های رده بالای آمریکایی در دولت ترامپ تاکنون وزارت خارجه را ترک کرده‌اند.

بر اساس این گزارش جانسون قرار است به سازمان ان تی آی که سازمان غیر انتفاعی با هدف جلوگیری از حملات با سلاح‌های کشتار جمعی است، بپیوندد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان