تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

وظیفه دولت تامین غذای کافی و اطمینان از سلامت آن است/ هیچ نظارتی در بخش تولید محصول وجود ندارد

رئیس کارگروه ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تاکید کرد که وظیفه دولت تامین غذای کافی و اطمینان از سلامت آن است.

رویداد۲۴-رئیس کارگروه ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تاکید کرد که وظیفه دولت تامین غذای کافی و اطمینان از سلامت آن است.مراسم افتتاح شبکه شمس(شبکه محصول سالم) امروز بعد از ظهر شنبه ۲۲ اردیبهشت با حضور مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری و محمدعلی ملبوبی رئیس کارگروه ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و انجمن صنفی تولیدکنندگان کود آلی و زیستی کشاورزی در سالن شیخ بهایی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

رئیس کارگروه ستاد زیست فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: اول انقلاب ۱۴ میلیون تن تولید مواد غذایی داشتیم که در حال حاضر به ۱۱۰ میلیون تن رسیده اما به کیفیت و سلامت آن توجه نکرده‌ایم. وظیفه دولت تامین غذای کافی و اطمینان از سلامت آن است.

ملبوبی افزود: شبکه محصول سالم باید به صورت کاملا خصوصی اداره شود. سه زنجیره ارزش از مزرعه تا سفره وجود دارد که با هم مرتبط هستند. تولید نهال، تولید محصول و تولید غذا است که در سومین مورد وزارت بهداشت بر آن نظارت دارد و پروانه بهره‌وری برای آن صادر می‌کند اما در بخش تولید محصول هیچ نظارتی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه هزینه سلامت در کشور بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه بیماران سرطانی را می‌دهیم، ۳ هزار میلیارد تومان کود شیمیایی و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه کوتاه شیمیایی می‌دهیم و این ثروت ملی است که در این میان از بین می‌رود.

ملبوبی درباره فعالیت‌های شبکه محصول سالم تصریح کرد: تولید بذور پیشرفته، کودهای زیستی، زیست مهارگرها، تولید نهال و نشاء سالم با استفاده از روش‌های کشت بافت و واکسن‌های دام، طیور و آبزیان و مکمل‌های خوراکی از زمینه‌های فعالیت زیست فناوری و شبکه محصول سالم است.

رئیس کارگروه ستاد زیست فناوری تأکید کرد: شبکه شمس شبکه داوطلبانه، پویا، خودگردان و قابل اعتماد است. در این شبکه محصولات رتبه‌بندی می‌شود از نظر ارگانیک، سلامت محصول و فرایند تولید آنها درجه‌بندی خواهند شد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان