تاریخ انتشار: ۱۹:۳۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

وعده وزارت نیرو برای اجرایی کردن طرح آب رسانی روستایی

 رویداد24- وزیر نیرو در نشست تخصصی مدیران عامل شرکت‌های آبفای شهری و روستایی گفت: تا پایان امسال باید 2 میلیون و 100 هزار نفر جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی بهره‌مند شوند.

حمید چیت چیان در نشست تخصصی مدیران‌عامل شركت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی با محور «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» افزود: درسال گذشته از كل اعتبارات بودجه عمومی در بخش عمرانی، موفق به جذب 37 درصد بودجه شدیم و دولت به دلیل ضرورت طرح‌های روستایی به وزارت نیرو اعتماد كرد تا با این اعتبار بتواند 2 میلیون و 100 هزار نفر جمعیت روستایی را در سطح كشور از نعمت آب لوله كشی سالم و بهداشتی برخوردار كند.

وی ادامه داد: ما باید همه تلاش خود را بكنیم تا در نهایت دقت، این اعتبارات فقط برای مجتمع‌های آبرسانی روستایی هزینه شود.

وزیر نیرو در ادامه با بیان اینكه با توجه به محدودیت منابع مالی دولت، با مجوز رهبر معظم انقلاب 15 هزار میلیارد ریال برای طرح‌های مجتمع‌های آب رسانی روستایی اختصاص یافته است، افزود: اگر تا پایان امسال برنامه قابل قبولی نداشته باشیم و نتوانسته باشیم اهداف خود را اجرایی كنیم، هیچ عذری از ما پذیرفته نخواهد شد.

چیت‌چیان تاكید كرد: مهم‌ترین كار امسال كه بر دوش آحاد جامعه و دولت است، اجرایی كردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای اقدام و اجرا و عملیاتی كردن پروژه‌های نیمه تمام است.

وی با اشاره به اینكه هم‌اكنون شرایط سخت اقتصادی در همه منطقه حاكم است و كشورهای مختلف دچار چالش جنگ و ركود شرایط اقتصادی و كاهش درآمد هستند، گفت: باید با دقت به همه جزئیات توجه داشت و با استفاده از فرصت‌های در اختیار، به گونه‌ای اقدام كنیم تا كارنامه روشنی را در راه خدمت به مردم از خود به جای بگذاریم.

وزیر نیرو با بیان اینكه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دقیق و جامع و به‌صورت یك مجموعه منسجم ابلاغ شده و اگر آن را جابجا كنیم نتیجه نخواهد داد، افزود: اگر بخواهیم موفق شویم باید همه موارد را پیگیری كنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی با بیان اینكه برخی تصور می‌كنند اقتصاد مقاومتی، سیاستی برای ریاضت اقتصادی است، گفت: چنین چیزی واقعیت ندارد و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی متضمن توسعه و رشد كشور است.

چیت چیان ادامه داد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سیاست ایجاد ارتباط قوی با جهان بوده و موجب كارآیی و بهره‌وری كشور خواهد شد.

وی تصریح كرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای كشورهای در حال جنگ نیست، بلكه برای همه اعصار و زمان‌ها و برای همه كشورها، اعم از كشورهای پیشرفته و در حال توسعه كاربرد دارد.

وزیر نیرو با بیان اینكه برخی بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به وزارت نیرو مرتبط است، گفت: افزایش صادرات برق و یا كاهش شدت انرژی كه مربوط به انرژی الكتریكی یا سوخت‌های هیدرو كربنی است از آن جمله محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به 52 مورد از موارد تفكیكی سیاست‌های 24 گانه اقتصاد مقاومتی مربوط به وزارت نیرو افزود: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، وظیفه سنگینی بر دوش وزارت نیرو است و این موضوع یك عزم همگانی را طلب می‌كند.

وی در ادامه با بیان اینكه ستاد اقتصاد مقاومتی 12 كار گروه دارد كه وزارت نیرو در چهار كارگروه آن عضو است، افزود: پس از تفكیك برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و بررسی آن‌ها، نتیجه حاصله بیش از 100 برنامه بود كه معاون اول رئیس جمهوری آن را ابلاغ كرد و 17 مورد از این برنامه‌ها كه بنا به پیشنهاد وزارت نیرو بوده،‌ این وزارتخانه به عنوان مجری این طرح‌ها انتخاب شده كه از این میان چهار مورد مرتبط با شركت‌های آب و فاضلاب است و قرار شده كه برای اجرای هر كدام از این موارد كلان یك مجری انتخاب شود.

وی ادامه داد: مجری این چهار برنامه شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور است و قرار شده همه مجریان، برنامه زمان‌بندی این سیاست‌ها را برای سال 95، تبیین كنند و شركت آبفای كشور نیز موظف است تا پنجم اردیبهشت ماه امسال این برنامه‌ها را به‌صورت كامل و زمان‌بندی شده، مشخص و مراحل مختلف انجام كار را برای معاونت برنامه‌ریزی وزارت نیرو ارسال كند.

چیت‌چیان با بیان اینكه وعده داده‌ایم تا 26 باب تصفیه خانه فاضلاب در سال جاری به بهره‌برداری برسد، افزود: تامین مالی این طرح‌ها به‌صورت BOO و BOT و توسط بخش خصوصی اجرا خواهد شد و عمده منابع مالی را باید از طریق این بخش تأمین كرد.

وی با بیان اینكه وزارت آموزش و پرورش به‌خوبی توانسته با استفاده از جذب افراد خیر، آنان را در ساخت مدارس مشاركت دهد، اظهار داشت: با توجه به قداست آب، ما نیز باید در طرح‌های آبرسانی، از وجود خیران آبرسان بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینكه بر اساس اعتقاد عمیق به این مساله كه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نجات دهنده كشور است، گفت: اجرای این سیاست‌ها فقط منوط به بالا دست نیست و همه مجموعه باید از سرمایه‌ها از جمله سرمایه فكری خودمان استفاده كنیم و بهترین راهكارها را برای حل معضلات پیش رو ارائه دهیم.

منبع:میزان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان