تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
رییس شورای شهر تهران:

شهردار جدید حتما تایید صلاحیت می‌شود

رییس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آقای نجفی میثاق‌نامه امضا کردند، آیا از شهردار جدید نیز میثاق‌نامه امضا می‌کنند،‌ گفت: تاکنون بحثی درباره میثاق‌نامه نشده است و در نتیجه فکر نمی‌کنم اعضای محترم نسبت به این موضوع حساس باشند.
رویداد۲۴ محسن هاشمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا از صحت و سلامت شهردار جدید مطلع هستید، گفت: دفعه پیش هم گفتم در این زمینه با من شوخی نکنید و جدی سوال کنید.

وی در پاسخ به این سوال که آقای نجفی میثاق‌نامه امضا کردند، آیا از شهردار جدید نیز امضای میثاق‌نامه گرفته می‌شود،‌ گفت: تاکنون بحثی درباره میثاق‌نامه نشده است و در نتیجه فکر نمی‌کنم اعضای محترم نسبت به این موضوع حساس باشند.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود؛ جلسات شورای شهر تهران به صورت علنی برگزار می‌شود اما تصمیمات آن در جلسات غیرعلنی گرفته می‌شود آیا این گفته را تایید می‌کنید، پاسخ داد: سوال شما سفسطه انگیز است همه افراد حتی در مجلس شورای اسلامی دارای فراکسیون هستند که با هم در آن فراکسیون‌ها هم‌اندیشی می‌کنند. در درون یک مرکز انتخابی افراد با اندیشه‌های مختلفی حضور دارند و قبل از اینکه وارد صحن علنی شوند با هم هم‌اندیشی می‌کنند تا نسبت به بررسی حواشی‌ تصمیماتی که می‌گیرند کاملا آگاه باشند.  

هاشمی تصریح کرد: از آنجا که شورای پنجم یک شورای یکدست است لذا جلسات هم‌اندیشی آن نیز یکدست می‌شود و شما فکر می‌کنید ما جلسات پشت پرده برگزار می‌کنیم. در همه جای دنیا این اتفاق صورت می‌گیرد و هیچ چیز پشت پرده‌ای وجود نداشت و همه چیز کاملا شفاف بوده است. جالب این است که از جلسات هم‌اندیشی ما همه آگاه هستند و موضوعات مطرح شده در آن مورد انتقاد و بررسی گروه‌های مختلف قرار می‌گیرد و من فکر نمی‌کنم این موضوع باعث ناراحتی کسی شود.

وی در پاسخ به این سوال که درست است؛ همه متحد هستند و بحث اصلاح طلبی است اما گرایش‌های متعددی وجود دارد، چگونه در انتخاب یک شهردار به اجماع رسیدید خاطرنشان کرد: ما از 28 نفر برای انتخاب شهردار شروع کردیم که هشت نفر انصراف دادند و 20 نفر باقی ماندند. شورا روی 20 نفر برنامه‌ریزی کرد. از این 20 نفر به تعداد هفت نفر رسیدیم و از این هفت نفر سه نفر انصراف دادند و در نهایت دو نفر باقی ماندند. طبیعی است که یک نفر از این افراد نیز به عنوان شهردار تهران رای می‌آورد و این روال کاملا طبیعی است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه بعد از انتخاب شهردار توسط شورای شهر چه اتفاقاتی صورت می‌گیرد، گفت: پرونده آقای افشانی به عنوان شهردار و به عنوان منتخب اعضای شورای شهر برای آقای رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور امضا شده و ارسال شد. از الان به مدت 20 روز وزیر کشور فرصت دارد تا تایید صلاحیت شهردار را انجام دهد و حکم شهردار هم توسط وزیر کشور صادر می‌شود.

وی ادامه داد: وزیر کشور تایید صلاحیت منتخب شورا را از مراجع مختلف کسب کرده و اعلام می‌کند. اما ما انتظار داریم با توجه به اینکه آقای افشانی معاون عمرانی وزیر کشور نیز بوده تایید صلاحیت ایشان به سرعت انجام شود.

هاشمی در پاسخ به این سوال که اگر آقای افشانی تایید صلاحیت نشدند چه اتفاقی می‌افتد، گفت: ما امیدواریم تایید صلاحیت شود و یکی از دلایلی که آقای افشانی در شورای شهر رای آورد همین نظر به تایید صلاحیت ایشان از سوی وزیر کشور بود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر یک درصد هم احتمال عدم تایید صلاحیت آقای افشانی وجود داشته باشد شورای شهر چه تصمیمی می‌گیرد تاکید کرد: ما به این موضوع فکر نمی‌کنیم چون معتقدیم آقای افشانی صد درصد تایید صلاحیت می‌شود.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان