تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

اتحاد گفتمان سیاسی در شورای پنجم

شورای اسلامی شهر تهران در آزمون دشوار انتخاب شهردار مجددا سرافراز شد.

رویداد۲۴-شورای اسلامی شهر تهران در آزمون دشوار انتخاب شهردار مجددا سرافراز شد.ابراهیم شیخ، معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در یادداشتی نوشت: به عنوان کارشناس حوزه HR و ارزیابی و انتخاب مدیران که در طول پانزده سال گذشته این دانش را از کشورهای مختلف آموخته‌ام و در سراسر ایران عزیز تجربه اجرا کرده ام، اعتقاد دارم اعضاء شورای اسلامی شهر تهران سطح بالایی از عقلانیت، دموکراسی و رعایت اصول مدیریت را در انتخاب شهردار تهران از خود نشان دادند.

علت این قضاوت را می توان در شواهد زیر بخوبی پیدا کرد:

١) فرآیند گرایی و همبستگی؛ شورا پیش از شروع انتخاب شهردار ابتدا یک فرآیند دقیق را ترسیم و مورد تصویب قرار داد و تا انتها با دقت زیاد تک تک مراحل این فرآیند را به اجراء گذاشت و با وجود برخی از چالش ها بر روی آن ایستادگی کرد‌.

٢)شفافیت و صداقت با ذینفعان: تمامی فرایند پیچیده انتخاب شهردار که بازیگران و ذینفعان متعددی داشت و هر کدام با ابزارهای متعدد خود در صدد تاثیری گذاری پنهان و آشکار بر نحوه تصمیم گیری شورا بودند، با شفافیت و صداقت بصورت زنده در معرض اصحاب رسانه و دوربین ها و بصورت علنی صورت گرفت و گزارش آن در اختیار مردم قرار گرفت.

٣)استقلال، قدرت تحلیل و تصمیم اعضاء: اعضای شورا در عین داشتن اتحاد گفتمان سیاسی (اصلاح طلبی) در تصمیم گیری از استقلال و قدرت تصمیم کافی برخودار بودند و این موضوع از تعاملات، پرسش در حین ارایه برنامه کاندیداها و نحوه بررسی های آنان و اظهار نظرشان آشکار بود.

٤)تعهد به زمان؛ شورا دقیقا، درست و بدون کمترین خطایی در راس زمان مقرر هر مرحله و بالاخره تصمیم نهایی را برای انتخاب شهردار اتخاذ کرد.

٥)واقع گرایی، تدبیر در اداره باکیفیت شهر و توجه به ملاحظات سازمانی: شورا با قراردادن سرپرست شهرداری و نظارت مستمر تا آخرین مرحله ضمن اقتداربخشی و استمرار پرسرعت و کیفیت خدمات مدیریت شهری  به او در دوران سخت سرپرستی اداره شهر، آرامش نسبی خوبی به شهرداری بخشید و روال انجام امور تقریبا با هیچ خللی مواجه نشد.

٦)انتخاب شهرداری مقتدر: اداره ابر شهری مثل تهران که به تنهایی تمام مشکلات پیچیده شهرهای بزرگ جهان را در خود دارد و سازمان پر مساله ای مانند شهرداری پایتخت نیاز به مدیری مقتدر با حمایت حداکثری اعضای شورا دارد، که آنها هوشمندانه با اکثریت قاطع آرای بیش از نود درصدی خود اقتدار لازم را به او بخشیدند.

با نگاهی به این قرائن واقعیت این است که شورای اصلاح طلب پنجم سطح بالایی از قابلیت اداره شهر را در دشوارترین شرایط از خود نشان داد و باید به شهروندان تهرانی از این جهت تبریک گفت.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان