تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

عضویت ۴ تشکل اصلاح‌طلب در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات + اسامی

تشکل اصلاح طلب به عنوان اعضای جدید شورای هماهنگی جبهه اصلاحات انتخاب شدند.

رویداد۲۴-تشکل اصلاح طلب به عنوان اعضای جدید شورای هماهنگی جبهه اصلاحات انتخاب شدند.در جلسه روز یکشنبه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که به ریاست دوره‌ای حزب همبستگی ایران اسلامی برگزار شد، ۴ تشکل اصلاح طلب به عنوان اعضای جدید این شورا انتخاب شدند.

محمد سالاری قائم مقام حزب هبستگی ایران اسلامی که این حزب ریاست دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را بر عهده دارد با اعلام خبر فوق گفت: در جلسه روز یکشنبه مورخ بیست و سوم اردیبهشت ماه، چهار  تشکل شامل انجمن پیشرو اصلاحات به دبیرکلی علی صوفی، حزب وحدت و همکاری ملی به دبیرکلی محمدرضا راه چمنی، مجمع زنان اصلاح طلب به دبیرکلی زهرا شجاعی و انجمن تولیدگرایان ایران به دبیرکلی علی ظفرزاده به عضویت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درآمدند.

وی ادامه داد: درخواست عضویت این احزاب مربوط به یک یا چند سال قبل بود که پس از طی فرایندهای قانونی و تطبیق با شاخص های شورای هماهنگی، در کمیته سیاسی بررسی شد و پیشنهاد کمیته سیاسی مبنی بر اضافه شدن این تشکل ها در  جلسه روز یکشنبه به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و در نهایت مورد قبول اعضا قرار گرفت.

سالاری توضیح داد: بنابر آیین نامه مصوب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، احزابی که به عضویت شورا پذیرفته می شوند ابتدا به مدت یکسال به عنوان عضوناظر محسوب می شوند و پس از گذراندن دوره نظارت، عضویت آنان مجددا مورد بررسی قرار گرفته و پس از رای گیری مجدد، در صورت موافقت دوسوم اعضاء به عنوان عضو دائم انتخاب می شوند.

سالاری افزود: البته در شورای هماهنگی نظراتی مبنی بر اینکه دوره نظارت احزاب به کمتر یا بیشتر از یکسال تغییر یابد وجود دارد که در جلسات آتی این موضوع به بحث و بررسی گذاشته می شود.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار روز
نظرات شما
پیشخوان