تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

بیانیه دیده بان حقوق بشر درباره جنایات رژیم صهیونیستی

سازمان دیده بان حقوق بشر روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا به علت مانع تراشی در مسیر تشکیل کمیته تحقیق درباره حوادث غزه، اعتبارش را از دست داده است.

رویداد۲۴-سازمان دیده بان حقوق بشر روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا به علت مانع تراشی در مسیر تشکیل کمیته تحقیق درباره حوادث غزه، اعتبارش را از دست داده است.دیده بان حقوق بشر افزود آمریکا به ویژه پس از مانع تراشی در مسیر تلاش شورای امنیت سازمان ملل برای تشکیل کمیته تحقیق بین المللی درباره عملیات کشتاری که نظامیان اسرائیلی در حق تظاهرکنندگان فلسطینی در نوار غزه مرتکب شدند اعتبارش را از دست داد.

نماینده دیده بان حقوق بشر در سازمان ملل گفت: «آمریکا از صدور بیانیه شورای امنیت به منظور اجرای تحقیق بین المللی درباره کشته شدن ده‌ها فلسطینی به دست نظامیان اسرائیلی نزدیک دیوار حایل امنیتی در مناطق مرزی در شرق غزه جلوگیری کرد.»

نماینده دیده بان حقوق بشر در سازمان ملل افزود آمریکا از این که شورای امنیتی بیانیه صادر کند و برگزاری تحقیق مستقل و شفاف درباره جنایات اسرائیل را خواستار شود، ممانعت کرد. این اقدام آمریکا عادی و تکراری و پیام آن این است که اقدام نیرو‌های امنیتی اسرائیل در کشتار فلسطینیان هیچ پیامدی برای آن‌ها نخواهد داشت.

دیده بان حقوق بشر در این بیانیه تاکید کرد سکوت شورای امنیت باعث تحریک و ترغیب طرف اسرائیلی به تکرار اقدامات خونین و خشونت آمیز در آینده در غزه خواهد شد و اعتبار آمریکا را به علت اتخاذ سیاست‌های یک بام و دو هوا، بیش از پیش مخدوش خواهد کرد.

 

 

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان