تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

مدیران ضعیف را کنار بگذاریم/ آقای رئیس‌جمهور فریاد عطش دریاچه بختگان را بشنوید

نماینده مردم نیریز و استهبان گفت: آقای رئیس جمهور فریاد عطش دریاچه بختگان؛ دومین دریاچه شور کشور به گوشتان نرسید، هشدار دادیم شیراز، اهواز می‌شود اما توجهی نشد، ریزگردها در شیراز، نیریز و استهبان جولان می‌دهند و دولت در خواب است، انجیرستان‌ها در حال نابود است و کشاورزان با خسارت زیادی روبرو شده‌اند،اگر امروز به داد بختگان نرسید فردا دیر است.

رویداد۲۴-نماینده مردم نیریز و استهبان گفت: آقای رئیس جمهور فریاد عطش دریاچه بختگان؛ دومین دریاچه شور کشور به گوشتان نرسید، هشدار دادیم شیراز، اهواز می‌شود اما توجهی نشد، ریزگردها در شیراز، نیریز و استهبان جولان می‌دهند و دولت در خواب است، انجیرستان‌ها در حال نابود است و کشاورزان با خسارت زیادی روبرو شده‌اند،اگر امروز به داد بختگان نرسید فردا دیر است.در جریان صحن علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، اصغر مسعودی نماینده مردم نی ریز و استهبان، مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود گفت: وفای به عهد و پیمان در اسلام واجب است؛ پیمان در کتاب مقدس از جایگاه بالایی برخوردار است و در روزهای گذشته ترامپ به تمام جهانیان بار دیگر ثابت کرد که آمریکا بدعهدی می کند و همچنین با انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس نشان داد تا چه اندازه حامی صهیونیست‌ها است. اما باید  بداند که این اقدامات برای صهیونیست‌ها امنیت ایجاد نمی‌کند و دیگر جولان، جولانگاه صهیونیست‌ها نخواهد بود.

مسعودی افزود: سخن بنده با اتحادیه اروپا است، ما متعهد به عهد و پیمان هستیم و شما می‌توانید با عمل تان نشان دهید که از ترامپ پیروی نمی‌کنید و او را کدخدای خود نمی‌دانید. علاوه براین دنیا بداند اگر محاصره نظامی شویم می‌توانیم ایستادگی کنیم چرا که پیشوای ما امام حسین (ع) است و ما فرزند محرم‌ هستیم و حتی اگر ما را محاصره اقتصادی نیز کنند ما پیشوایمان امام علی است و در برابر دشمنان ایستادگی خواهیم کرد، تمام جناح‌ها و گروه‌های سیاسی زیر لوای مقام معظم رهبری با اتحاد و انسجام یک دل و یک زبان از منافع ملی و عزتمان دفاع می‌کنیم، ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند و از تشتت و تفرقه بیزاریم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید براینکه نباید به خاطر منافع آبروی افراد را زیر سئوال ببریم گفت: برای رسیدن به سیاست و رعایت اخلاق وسیله رسیدن به سعادت است و اخلاق نیاز جامعه است و باید به آن پایبند بود.

وی خطاب به روحانی گفت: آقای رئیس جمهور فریاد عطش دریاچه بختگان؛ دومین دریاچه شور کشور به گوشتان نرسید، هشدار دادیم شیراز، اهواز می‌شود اما  توجهی نشد، ریزگردها در شیراز، نیریز و استهبان جولان می‌دهند و  دولت در خواب است،  انجیرستان‌ها در حال نابود است و کشاورزان با خسارت زیادی روبرو شده‌اند،اگر امروز به داد بختگان نرسید فردا دیر است.

مسعودی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزیر جهاد کشاورزی به بحث واگذاری اراضی برای گیاهان دارویی توجه کنید و همچنین مشکل در پرداخت بیمه محصولات کشاورزی را حل کند. ضمن اینکه در حال حاضرخسارت‌ها به موقع پرداخت نمی‌شود؛ سند زمین‌های کشاورزی مشکل دارد؛ کاغذبازی در صدور مجوز مردم را با مسئله روبرو کرده است؛حقوق دولتی معادن صرف زیرساخت‌ها نمی شود، خام فروشی همچنان رونق دارد، پیامدهای سوء زیست محیطی و تخریب زیرساخت‌ها با این وضعیت جبران نمی‌شود. علاوه براین در واگذاری معادن باید افراد بومی در اولویت باشند و به حقوق مردم  شهر و روستا توجه شود و ضعفا باید بتوانند حقوق خود را مطالبه کنند.

وی خاطرنشان کرد: وزیر نیرو به مشکل آبرسانی به بیش از ۵۰ روستای با تانکر رسیدگی کند؛ هر چه سریعتر نسبت به انتقال آب به شهرستان نیریز و استهبان اقدام کنید و به حقابه کشاورزان رسیدگی شود، زیبنده وزارت نیرو نیست که به روستاهای که ۱۶ سال از آب شرب محرومند سخن از فقر منابع تأمین آب در محدوده روستاها به میان بیاورد. ما بحران مدیریت آب داریم.

نماینده مردم نیریز خطاب به وزیر نیرو گفت: وزیر راه و شهرسازی توجه کند که روند اجرای پروژه ها طولانی است،گردنه‌ها و جاده‌های حوزه انتخابیه‌ام با مشکل مواجه است و همچنین وزیر اقتصاد رسیدگی لازم را برای پرداخت عوارض آلایندگی را داشته باشد و نکته دیگر اینکه افسار گرانی را مهار کند و به وضعیت قیمت‌ها در بازار ارز رسیدگی کند.

وی خطاب به وزیر بهداشت و درمان گفت: در شهرستان‌های نیریز و استهبان با کمبود پزشک متخصص روبرو هستیم، تدبیر لازم جهت رسیدگی به مسائل بهداشت و درمان حوزه انتخابیه‌ام اتخاذ شود.

مسعودی در پایان گفت: آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اعلام کردند در کشور مدیران بی‌انگیزه آویزان شده‌اند بنابراین باید مدیران ضعیف را کنار گذاشت و مدیران قوی را به کار گرفت.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان