تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

پنج میلیون دلار برای حفاظت از بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که اکوادور دست‌کم پنج میلیون دلار در 23 عملیات جاسوسی برای حمایت و حفاظت از جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس که در سفارت این کشور در لندن پناه گرفته هزینه کرده است.

رویداد۲۴-گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که اکوادور دست‌کم پنج میلیون دلار در 23 عملیات جاسوسی برای حمایت و حفاظت از جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس که در سفارت این کشور در لندن پناه گرفته هزینه کرده است. اسنادی که به دست روزنامه گاردین رسیده افشا می‌کند که اکوادور میلیون‌ها دلار برای یک عملیات اطلاعاتی محرمانه تحت عنوان "عملیات مهمان" و استخدام ماموران مخفی برای نظارت بر ملاقات کنندگان آسانژ، کارمندان سفارت و پلیس انگلیس هزینه کرده است.

به علاوه تحقیقات مشترکی که توسط روزنامه گاردین و رسانه فوکوس اکوادور انجام شده نشان داد که این عملیات از سوی رافائل کورآ، رئیس‌جمهور سابق اکوادور و ریکاردو پاتینو، وزیر امور خارجه سابق این کشور تایید شده بود.

براساس گزارش این روزنامه این تیم امنیتی همچنین فعالیت‌های روزانه آسانژ و ارتباطاتش با کارمندان سفارت اکوادور و دیگر ملاقات کنندگان را به صورت مفصل ثبت می‌کند.

آسانژ پس از آنکه به تعرضات جنسی متهم شد در سال 2012 میلادی به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد. وی می‌ترسد در صورت خروج از این سفارتخانه به آمریکا مسترد شود؛ جایی که آسانژ به خاطر افشای اطلاعاتی درخصوص جنگ عراق تحت پیگرد قرار دارد. 

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان