تاریخ انتشار: ۲۲:۱۸ - ۲۹ آذر ۱۳۹۴
در همایش وحدت حوزه و دانشگاه مطرح شد:

هاشمی رفسنجانی: سه نفر از شرق کشور وارد شدند که قصد داشتند در نماز جمعه، حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س) بمبگذاری کنند

اگر هنوز کشور در شرایطی به سر می برد که امنیت وجود دارد به این دلیل است که مردم علی رغم اعتراضات و گله ها هنوز به این نظام علاقه مندند زیرا ساختار نظام به نوعی است که مردم با دست خود سرنوشت‌شان را رقم می زنند.
رویداد24:  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) سخن می‌گفت، با توجه به امکانات این واحد دانشگاه آزاد در شهر ری اظهار کرد: دانشگاه های محدودی در کشور دارای ویژگی هایی نظیر دانشگاه آزاد واحد یادگار امام هستند و توانسته‌اند در بخشهای مختلف بدرخشند. اگر چه هنوز در ابتدای راه هستیم، اما فرصت مناسبی داریم که با توجه به ظرفیت های موجود دانشگاه را به سطح بالایی برسانیم. باید روی شرکت های دانش بنیان و کارهای پژوهشی تکیه کنیم و علاوه بر بخش آموزش وارد عرصه های پژوهشی شویم. دانشگاه ها می توانند از ظرفیت ساها که شامل 7 هزارو 500 آزمایشگاه و 4 هزار کارگاه است، استفاده کنند تا کیفیت دانشگاه ها بالاتر برود.

او ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله مفتح درباره وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت یکی از کارهای زیر بنایی و مهم در دنیای اسلام است و حتی در آیات قرآن و خواسته های پیغمبر اسلام و همه بزرگان تاکید شده است که امت اسلامی باید متحد باشد. اختلاف نظر و عقاید یک مساله طبیعی است زیرا هر انسانی حق دارد عقاید و نظرات خود را اعلام کند اما زمانی این مساله خطرناک می شود که این اختلاف عقاید تبدیل به نزاع شود.

او افزود: متاسفانه امروز بعضی از فرقه های وهابی و انحرافی با افکار نادرست، اسلام و فضای جهانی را آلوده کرده اند. متاسفانه این نزاع به دلیل تمسک به عقاید باطل ایجاد شده است و رسانه های صهیونیستی و امپریالیستی سعی بر این دارند که این گروه کوچک و انحرافی را به عنوان نماینده اسلام در دنیا معرفی کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اقدامات تروریستی و شرایط بد کشورهایی نظیر افغانستان، یمن، عراق و سوریه گفت: این گروه ها با فریب افراد آنها را از راه هدایت دور می کنند. زیرا فکر می کنند با چنین اقداماتی به اهداف خود نزدیک می شوند اما این اقدامات جز نفرت پیامد دیگری نخواهد داشت. کسانی که به دنبال نزاع و تفرقه هستند اشتباه استراتژیکی انجام می دهند زیرا ذات اسلام با چنین جریان های فاسدی مغایرت دارد.

او از داعش به عنوان مصیبت بزرگ یاد کرد و گفت: من در دیدار امروزم با رئیس مجلس سنای فرانسه پیرامون تروریسم در دنیا صحبت کردم و مشخص شد که تمام دنیا نگران این مساله اند و شاید بتوان این پدیده را جنگ جهانی سوم نامید. زیرا اگر این گروه ها به سلاح های کشتار جمعی مسلح شوند فاجعه بزرگی رخ خواهد داد. چون دست های پشت پرده ای که خود توان حضور علنی ندارند از طریق کمک های اقتصادی این گروه ها را حمایت می کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به تعالیم غلط نیروهای گروه‌های تروریستی، گفت: به آنها می‌گویند از محل قتل بر بال ملائک به بهشت می‌روید که این‌گونه خود را در انفجارات پودر می‌کنند و دیگران را می‌کشند.

ایشان به جهل و فریب بعضی‌ها اشاره کرد و گفت: بعضی‌ها نمی‌دانند و آنها را با بمب‌های ساعتی برای گرفتن خبر و اطلاعات به میان جمعیت‌ها می‌فرستند و از دور منفجر می‌کنند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اشراف وزارت اطلاعات نسبت به اقدامات گروه‌های تروریستی، گفت: اخیراً سه نفر از شرق کشور وارد شده اند که قصد داشتند در نماز جمعه، حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س) بمبگذاری و مردم را به شهادت برسانند.

ایشان با اشاره به سخنان این سه نفر، گفت: یک نفر را که برای توجیه عملیات در نماز جمعه آوردند، وقتی مردم را دید، گفته بود من که نیامدم مردم را بکشم، به من گفتند تو در آنجا نظامی‌ها را می‌کشی.

هاشمی ضمن اشاره به انفجار هواپیمای مصر به روسیه و کشتار مردم فرانسه و سایر اقدامات تروریستی که توسط داعش صورت گرفته است، تاکید کرد: تمامی این مسائل نتیجه اختلافات دینی است در نتیجه باید به مساله وحدت تاکید ویژه ای داشت و علاوه بر تاکید بر وحدت حوزه و دانشگاه به وحدت مذاهب نیز توجه کرد. زیرا نباید شیعه و سنی با تکیه بر موارد اختلافی از هم جدا و متفرق شوند.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: باید این وحدت در حوزه و دانشگاه حفظ شود. شهید مفتح در زمان حیاتش با توجه به اینکه هم فردی حوزوی بود و هم شخصیتی دانشگاهی داشت، این دو حوزه را به هم نزدیک کرد. اگر حوزه و دانشگاه با یکدیگر صمیمی باشند و با هم تعامل ایجاد کنند بسیاری از مسائل حل می شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: بنده در زمان ریاست جمهوری خود، این مساله را مطرح کردم که در کنار تعلیمات حوزوی به تعلیمات دانشگاهی نیز توجه کنیم. به علاوه از طرف دیگر در دانشگاه ها نیز شرایطی را فراهم آوریم که دانشجویان به سمت تعالیم حوزوی و آشنایی با دین گرایش پیدا کنند.

او افزود: علی رغم تمام تلاش هایی که در دهه های اخیر صورت گرفته است هنوز بازخورد کمی در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه مشاهده می شود. به عنوان مثال طرح کرسی های آزاد اندیشی که توسط مقام معظم رهبری بارها بر روی آن تاکید شد، در دانشگاه ها متاسفانه در سطح همایش باقی ماند. وحدت دانشگاه و حوزه با تعریف و همایش و جلسه حاصل نمی شود، بلکه باید فعالیت های عینی و مشترک بین آن دو صورت گیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن اشاره به نزدیک شدن انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: این انتخابات می تواند عرصه ای برای وحدت بیشتر مردم باشد اگر هنوز کشور در شرایطی به سر می برد که امنیت وجود دارد به این دلیل است که مردم به رغم اعتراضات و گله ها هنوز به این نظام علاقه مندند زیرا ساختار نظام به نوعی است که مردم با دست خود سرنوشت‌شان را رقم می زنند.

او افزود: به عنوان مثال در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری مردم حماسه آفریدند و دولتی بر سر کار آمد که زیربناها را درست کرد. با توجه به لغو تحریم ها که ناشی از اعتدال گرایی دولت بود تقریبا موانع برداشته شده و کشور می تواند در مسیر پیشرفت قرار بگیرد. زیرا دنیا فهمید که ایران و ملت ایران به دنبال اعتدال هستند، در نتیجه آنها نیز راه اعتدال در پیش گرفتند.

آیت‌الله هاشمی در پایان ابراز امیدواری کرد در دوران پسا تحریم مسائلی نظیر رکود و تورم نیز در کشور کاهش پیدا کند.

منبع: آنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان