تاریخ انتشار: ۲۱:۰۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵

افزایش آمار بیکاری روسیه

رویداد۲۴-كمیته آمار دولتی روسیه اعلام كرد: شمار بیكاران روسیه در ماه مارس 2016 به چهار میلیون و 600 هزار نفر رسید كه نشان می دهد فقط در طول یك ماه 171 هزار نفر بیشتر شده است. 

كمیته آمار دولتی روسیه امروز (جمعه) در گزارش خود اعلام كرد: شمار بیكاران در ماه فوریه 2016 حدود چهار میلیون و 429 هزار نفر برابر با 5/8 درصد جمعیت فعال بود، ولی در ماه پس از آن (مارس) این شاخص به چهار میلیون و 600 هزار نفر برابر با بیش از شش درصد جمعیت فعال رسید.

بر اساس این گزارش، افرادی كه بطور رسمی در مراكز دولتی به عنوان بیكار ثبت نام كرده اند، حدود 1/1 میلیون نفر بودند كه 900 هزار نفر آنان مستمری بیكاری دریافت كرده اند.

در روسیه بسیاری ترجیح می دهند، هنگام بیكاری خود را به این عنوان معرفی نكنند كه این موضوع سبب شده، شمار واقعی بیكاران به مراتب بیش از آمار ثبت شده باشد.

روسیه از یك سال پیش با تجربه جدی تر پیامدهای بحران اقتصادی، شاهد افزایش شمار بیكاران است و این وضعیت موجب بروز اعتراض هایی بین افراد شاغل در مناطق مختلف شده كه از سیاست تعدیل نیروها ناراضی هستند.

روزنامه روسی كامرسانت هم در این باره نوشته است: شمار اعتراض های كاری در مناطق مختلف روسیه از تابستان سال گذشته تا كنون دو برابر افزایش یافته است.

در این گزارش به نقل از كارشناسان مركز اصلاحات اقتصادی و سیاسی روسیه گفته شده است: در دو ماه نخست سال جاری (میلادی) در 57 استان و جمهوری داخلی روسیه بیش از 130 اعتراض كاری (به صورت تظاهرات) انجام گرفت.

علت های اصلی بروز بحران اقتصادی در روسیه، تحریم های غرب علیه این كشور و پایین بودن بهای نفت، معرفی می شود، زیرا بیش از نیمی از درآمدهای ارزی روسیه از محل فروش نفت تامین می شود كه میزان استخراج آن روزانه بیش از 10 میلیون بشكه است.

الكسی كودرین وزیر دارایی پیشین روسیه نیز به تازگی پیش بینی كرد كه شمار بیكاران در این كشور به دلیل بحران اقتصادی افزایش یابد.

كودرین كه ریاست كمیته ای به نام «ابتكارات مدنی» را بر عهده دارد و عضو هیات مدیره شورای اقتصادی تحت نظارت ریاست جمهوری روسیه است، از تشدید بحران اقتصادی خبر داده و گفته كه افزایش نرخ بیكاری یكی از پیامدهای این بحران خواهد بود.

وزیر دارایی سابق روسیه گفت: بیكاری بیشتر بخش های اقتصادی مرتبط با مصرف كنندگان داخلی را تحت تاثیر قرار می دهد و بخش های پیوسته به صادرات به مراتب وضع بهتری خواهند داشت.

به گزارش كمیته آمار دولتی روسیه، سال گذشته میلادی از جمعیت 74 میلیون و 860 هزار نفر فعال روسیه، 5/2 درصد یعنی حدود سه میلیون و 900 هزار نفر بیكار بودند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: بیکاری ، روسیه ، آمار ، افزایش
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان