تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷

توسعه و تعمیق مناسبات اقتصادی ایران و ترکیه به نفع دو ملت و منطقه است

رئیس دفتر رئیس جمهور و وزیر اقتصاد و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه، شامگاه چهارشنبه در آنکارا درباره راههای توسعه و تعمیق روابط اقتصادی و تسریع در اجرای توافقات روسای جمهوری دو کشور در حوزه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی گفت و گو و تبادل نظر کردند.

رویداد۲۴-رئیس دفتر رئیس جمهور و وزیر اقتصاد و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه، شامگاه چهارشنبه در آنکارا درباره راههای توسعه و تعمیق روابط اقتصادی و تسریع در اجرای توافقات روسای جمهوری دو کشور در حوزه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی گفت و گو و تبادل نظر کردند.محمود واعظی در این دیدار با اشاره به ضرورت توسعه و تعمیق مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه، بر تسریع و تسهیل در روند اجرای توافقات و افزایش سطح همکاری های اقتصادی تهران-آنکارا بر مبنای اهداف تعیین شده تاکید کرد.

وی با اشاره به اهتمام و تلاش مسوولان ایران و ترکیه بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی، استفاده از تمامی ظرفیت ها و توانمندی‌های دو کشور در همه ابعاد اقتصادی را به نفع دو ملت و ملت های منطقه عنوان کرد.

رئیس دفتر رییس جمهور، با اشاره به نقش روابط بانکی در مسیر توسعه مناسبات اقتصادی، تصریح کرد: با فعال شدن بیش از پیش کمیسیون مشتر ک همکاری های اقتصادی، می توان در روند افزایش حجم و سطح روابط اقتصادی دو کشور شتاب ایجاد کرد.

نیهات زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه  نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه کشورش هیچ مانع و محدودیتی در تحکیم مناسبات اقتصادی و تجاری با ایران ندارد، گفت: مصمم هستیم با رفع هر گونه موانع احتمالی و تسهیل ارتباطات لازم، سطح روابط اقتصادی خود را با جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش توسعه دهیم.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان