تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷

کاهش مصرف کاغذ در دادگستری های گلستان با ابلاغ الکترونیک

با ابلاغ اینترنتی اوراق قضایی ، فروردین امسال ۱۵۶ هزار برگه کاغذ در دادگستری های استان صرفه جویی شد.

رویداد۲۴-با ابلاغ اینترنتی اوراق قضایی ، فروردین امسال ۱۵۶ هزار برگه کاغذ در دادگستری های استان صرفه جویی شد.رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم تجلیل از شعب پیشرو در استفاده از سامانه الکترونیک ثبت و ارجاع پرونده های قضایی استان گفت : ماهانه میانگین ۲۴۰ هزار برگه ابلاغیه در محاکم استان صادر می شود که سالانه به بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار برگه می رسد.

هادی هاشمیان با بیان این که تلاش ما حذف ابلاغ کاغذی از محاکم است افزود : فروردین امسال ابلاغ الکترونیک به ۶۵ درصد رسید که در مصرف ۱۵۶ هزار برگه کاغذ صرفه جویی شد.

هاشمیان با بیان این که امسال قرار است با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ابلاغ اینترنتی اوارق قضایی به ۸۰ درصد  در استان برسد از مردم خواست :  با سعه ی صدر دستگاه قضایی استان را برای تحقق این هدف همراهی کنند .

به گفته وی،  ابلاغ الکترونیک به منظور حفظ حریم خصوصی افراد  اجرا می شود و یکی از گام های اثرگذار برای بیشتر کردن سرعت رسیدگی به پرونده هاست.

در مراسم امروز از شعب پیشتاز در استفاده از سامانه مدیریت پرونده ها ( سمپ ) تجلیل شد . با استفاده از این سامانه علاوه بر الکترونیک شدن رسیدگی به پرونده ها ، امکان پیگیری اینترنتی پرونده ها نیز برای طرفین پرونده فراهم می‌شود.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان