تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷

آتش و خشم در کاخ سفید ترامپ (قسمت 92)/ از مصاحبه تا بازجویی

آخرین یا مرگبارترین افشاگری در طول ریاست کوتاه مدت مایکل فلین به‌عنوان مشاور امنیت ملی احتمالاً از جانب مخالفان او در داخل کاخ سفید و به احتمال دیگر از سوی وزارت دادگستری انجام شده است.

رویداد۲۴-آخرین یا مرگبارترین افشاگری در طول ریاست کوتاه مدت مایکل فلین به‌عنوان مشاور امنیت ملی احتمالاً از جانب مخالفان او در داخل کاخ سفید و به احتمال دیگر از سوی وزارت دادگستری انجام شده است.کارن دو یانگ خبرنگار واشنگتن پست روز چهارشنبه ۸ فوریه برای انجام آنچه مصاحبه‌ای خصوصی و نه برای انتشار نامیده شد، به ملاقات فلین آمد. ملاقات نه در دفتر فلین بلکه در مجلل‌ترین اتاق ساختمان دفتر اجرایی آیزنهاور انجام شد – این همان دفتری است که دیپلمات‌های ژاپنی با کوردل هال، وزیر خارجه امریکا بعد از اطلاع پیدا کردن او از حمله به پرل هاربر ملاقات

کرده بودند.
از ظواهر امر چنین برمی آمد که این، مصاحبه‌ای بدون نقطه عطف مهم و در مورد مسائل گذشته بوده و دو یانگ هیچ گونه شک و ظنی ایجاد نکرد. وقتی در تلاشی به سبک کلمبو این سؤال مرسوم را مطرح کرد: «همکاران من از من خواسته‌اند از شما بپرسم آیا در مورد تحریم، با روس‌ها مذاکره داشته‌اید؟»
فلین اعلام کرد که چنین مذاکره‌ای نداشته و بار دیگر تأیید کرد مطلقاً مذاکره‌ای انجام نشده و مصاحبه در حضور مایکل آنتون، سخنگو و مقام ارشد شورای امنیت ملی کمی بعد خاتمه یافت.
اما بعداً همان روز دو یانگ با آنتون تماس گرفت و از او پرسید: آیا می‌تواند تکذیبیه فلین را منتشر کند. آنتون گفت از نظر او مشکلی نیست – گذشته از هرچیز، کاخ سفید مایل بود تکذیب فلین شفاف و واضح باشد – و به فلین هم اطلاع داد.
چند ساعت بعد فلین کمی نگران از این حرف‌ها، به آنتون زنگ زد. آنتون در سؤالی امتحانی پرسید: «اگر می‌دانستی ممکن است از آن گفت‌و‌گو نواری ضبط شده باشد که بعداً رو شود، آیا باز هم صددرصد از این جواب مطمئن بودی؟»
فلین مردد بود و آنتون که ناگهان نگران شده بود به او توصیه کرد که اگر نمی‌تواند از جوابش مطمئن باشد باید «آن را پس بگیریم.»
گزارش واشنگتن پست که روز بعد در زیر سه تیتر فرعی آمده و نمایانگر این بود که مصاحبه دو یانگ چندان محور اصلی گزارش نبوده‌ است، حاوی جزئیات تازه افشا شده تماس تلفنی کیسلیاک بود که به نوشته واشنگتن پست در واقع به مسأله تحریم‌ها هم پرداخته بود. در این مقاله همچنین تکذیبیه فلین – «او دوبار گفت خیر» – و همچنین پس گرفتن حرفش آمده بود: «روز پنجشنبه فلین از طریق سخنگوی خود این تکذیبیه را پس گرفت. سخنگوی او گفت فلین خاطرنشان کرده که به یاد نمی‌آورد در مورد تحریم‌ها گفت‌و‌گویی انجام شده باشد اما نمی‌تواند مطمئن باشد، این موضوع هیچگاه مطرح شده باشد.»
نظرات شما
پیشخوان