تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷

وعده ترامپ به "اون" برای بقای حکومتش

رئیس جمهور آمریکا در راستای تشویق به برگزاری نشستش با رهبر کره شمالی وعده داد کیم جونگ اون می‌تواند روی "حمایت‌های بسیار قدرتمند" در صورت کنار گذاشتن سلاح‌های هسته‌ای، حساب باز کند اما در حین حال ترامپ تلویحا تهدید تغییر حکومت در صورت سرپیچی کره شمالی را نیز مطرح کرده است.

رویداد۲۴-رئیس جمهور آمریکا در راستای تشویق به برگزاری نشستش با رهبر کره شمالی وعده داد کیم جونگ اون می‌تواند روی "حمایت‌های بسیار قدرتمند" در صورت کنار گذاشتن سلاح‌های هسته‌ای، حساب باز کند اما در حین حال ترامپ تلویحا تهدید تغییر حکومت در صورت سرپیچی کره شمالی را نیز مطرح کرده است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر اساس این اظهارنظرهای ترامپ وی ظاهرا از یک وعده آمریکا برای عدم حمله به کره شمالی و یا تلاش برای سرنگون کردن حکومت کیم جونگ اون مشابه اتفاقاتی که در دهه‌های گذشته در لیبی و عراق افتاد، صحبت کرده است.

بر اساس این گزارش، ترامپ در این اظهاراتش در دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو مطرح کرده درباره امکان ادامه کار حکومت کره شمالی گفته است: "او (کیم جونگ اون) " همان جا خواهد بود و در کشورش روی کار خواهد ماند و کشورش را اداره خواهد کرد. "

این صحبت ترامپ ظاهرا نشان دهنده موافقت او با حکومت مادام العمر کیم جونگ اون در کره شمالی در صورت کنار گذاشتن سلاح‌های هسته‌ای است. با این حال رئیس جمهور آمریکا در تهدیدی تلویحی گفته است الگوی لیبی در صورتی که ما به توافقی دست پیدا نکنیم، به احتمال خیلی زیاد اتفاق خواهد افتاد.

ترامپ همچنین به خبرنگاران گفت که مقام‌های کره شمالی رسما کاخ سفید را درباره اینکه مسائلی ممکن است نشست رهبران دو کشور را لغو کند، مطلع نکرده‌اند. این در حالی است که در روزهای اخیر کره شمالی دو بار تهدید به لغو این رخداد به دلیل تشدید فشارها علیه خود کرده است.

ترامپ در صحبت‌هایش در زمانی که با استولتنبرگ برای عکاسی حاضر شده بود، گفت: هیچ چیز تا آنجا که ما می‌دانیم در ارتباط با کره شمالی تغییر نکرده است. به ما هیچ چیزی اعلام نشده است. اگر این نشست قرار است برگزار شود، پس برگزار می‌شود. اگر قرار نیست که برگزار شود، ما سراغ قدم بعدی خواهیم رفت. با این حال ترامپ تصریح نکرد که این قدم بعدی چه چیزی خواهد بود.

این در حالی است که سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید گفت: رئیس جمهور آمریکا آماده این دیدار را رهبر کره شمالی است و اگر مقام‌های کره شمالی می‌خواهند این دیدار رخ دهد، ما آنجا حاضر خواهیم بود.

در عین حال ترامپ در خصوص این تهدیدهای کره شمالی به لغو مذاکرات گفت که بعد از آنکه رهبر کره شمالی با شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین دیدار کرد، این اعتراض‌ها اتفاق افتاده و به نظر می‌رسد که کیم جونگ اون توصیه‌هایی را ازجانب شی جینپینگ دریافت کرده است.

ترامپ گفت بنابراین دیدگاه من این است که هر چه که اتفاق می‌افتد خب اتفاق بیفتد. در هر صورت ما قرار است در وضعیتی عالی قرار داشته باشیم.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان