تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

شورای عالی بین الملل سینمای ایران تشکیل جلسه داد

نخستین جلسه شورای عالی بین الملل سینمای ایران، با محوریت حمایت از گسترش ارتباطات، مبادلات و عرضه جهانی آثار سینمایی، سمعی بصری برگزار شد.

رویداد۲۴-

نخستین جلسه شورای عالی بین الملل سینمای ایران، با محوریت حمایت از گسترش ارتباطات، مبادلات و عرضه جهانی آثار سینمایی، سمعی بصری برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری، در آغاز جلسه شورای عالی بین الملل سینمای ایران محمد مهدی حیدریان با اشاره به جایگاه ویژه حوزه بین الملل در برنامه جامع سینمایی گفت: سامان دادن وظایف و عملکرد بخش بین الملل سینمای ایران در تعاریف جدید ، توانمند سازی و ارتباط بخش خصوصی با سینمای جهان ، تقویت حوزه های علمی و کمک به تجاری سازی محصولات سینمای ایران و ایجاد بازارهای بین المللی برای سینمای ایران ،گام هایی ابتدایی است که برای رسیدن به هدف مهم جهانی شدن سینمای ایران باید برداشته شود.

رئیس سازمان سینمایی با تأکید بر اهمیت این شورا ابراز امیدواری کرد رئوس عناوین پیشنهادی برای تدوین برنامه جامع بین الملل به شکل دقیق بررسی و تدوین شود.

در اولین جلسه شورای عالی بین الملل سینمای ایران ، تبیین نقش و جایگاه بخش بین الملل در برنامه جامع سینما، چگونگی برگزاری هرچه بهتر جشنواره جهانی فیلم فجر، حضور فعال و موثر سینمای ایران در جشنواره های خارجی، برگزاری هفته های فیلم ایران در خارج و داخل کشور، عرضه و معرفی محصولات سینمایی ایران به بازارهای جهانی و بین المللی، تدوین ساز و کار اجرایی برای تولیدات مشترک سینمایی با کشورهای دیگر، از جمله موارد مورد بحث و بررسی اعضا در این جلسه بود.

مصوبات این شورا برای تمامی موسسات، واحدها و حوزه‌های تابعه سازمان سینمایی لازم الاجرا خواهد بود.

در این جلسه امیر اسفندیاری، ایرج تقی‌پور، نادر طالب‌زاده به عنوان اعضای حقیقی و علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، مهدی یزدانی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری، سید محمد مهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سید صادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوان و رائد فرید زاده معاون امور بین الملل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر شورا به عنوان اعضای حقوقی حضور داشتند و احکام خود را از محمد مهدی حیدریان گرفتند.

نظرات شما
پیشخوان