تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷

افزایش 10 ‌برابری سهمیه ساخت مسکن مددجویان

فاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بر اساس نیازسنجی انجام‌ شده در سال 1396، بیش از 100 هزار خانوار تحت حمایت این نهاد نیازمند تامین مسکن هستند که 64 درصد از این تعداد به علت فوت سرپرست، طلاق یا سرپرست سالمند در اولویت قرار دارند.

رویداد۲۴-فاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بر اساس نیازسنجی انجام‌ شده در سال 1396، بیش از 100 هزار خانوار تحت حمایت این نهاد نیازمند تامین مسکن هستند که 64 درصد از این تعداد به علت فوت سرپرست، طلاق یا سرپرست سالمند در اولویت قرار دارند. فاطمه رهبر با بیان اینکه یک ‌میلیون و 520 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند، افزود: از این تعداد 560 هزار (یک‌ سوم) خانوار تحت حمایت در مناطق محروم و پنج هزار و 300 خانوار در مناطق مرزی سکونت دارند.

وی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر رایگان بودن انشعاب آب، برق، گاز و فاضلاب مسکن مددجویان کمیته امداد افزود: در سال گذشته حدود 66 هزار و 700 فقره تسهیلات در این زمینه پرداخت شد که 100 میلیارد تومان صرفه‌جویی در منابع را در پی داشت.
رهبر از بیمه حوادث مسکن و اثاثیه منزل مددجویان در سال 1397 به مبلغ 23 میلیون تومان خبر داد و گفت: سال گذشته حدود 6 میلیارد تومان به شرکت بیمه پرداخت شد که با توجه به حوادث پیش‌آمده بیش از 20 میلیارد تومان خسارت دریافت شد.

** افزایش 10 ‌برابری سهمیه ساخت مسکن مددجویان
ابوالقاسم رستگار، مدیرکل امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه سهمیه ساخت مسکن مددجویی برای هر استان از 100 واحد در سال به هزار واحد افزایش‌ یافته است، اعلام کرد: امسال برای طرح‌های مبتنی بر نیاز 180 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است که 22 درصد از این رقم برای تأمین مسکن مددجویان اختصاص می‌یابد.
وی کمک حامیان، مراکز نیکوکاری و خیریه‌ها در تأمین مسکن نیازمندان را به دلیل نفوذ محلی آنها بسیار مؤثر دانست و افزود: کمیته امداد آمادگی دارد بانک اطلاعاتی خانوارهای فاقد مسکن را در اختیار حامیان و مراکز نیکوکاری قرار دهد.
رستگار یکی دیگر از عوامل مهم در حمایت از خانوارهای نیازمند فاقد مسکن را خویشاوندان متمول آنها دانست و گفت: این افراد می‌توانند، به‌ طور نقدی یا غیرنقدی در ساخت یا تعمیر مسکن خانوارهای نیازمند مشارکت کنند.
مدیرکل امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد افزود: همچنین با جهت‌دار کردن مشارکت حامیان طرح اکرام ایتام به سمت رفع مشکلات مسکن نیازمندان، امیدواریم در آینده هیچ کودک یتیمی بدون مسکن نماند.

** اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار صندوق امداد ولایت به مسکن نیازمندان
علی نورمحمدی، مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با اشاره به افزایش 50 درصدی اعتبارات این صندوق به هزار و 500 میلیارد تومان در سال 1397 اعلام کرد: سهم ساخت و بهسازی واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد از این رقم 200 میلیارد تومان است.
وی از آمادگی صندوق امداد ولایت در پرداخت تسهیلات‌ بهسازی و ساخت مسکن به مددجویان خبر داد و افزود: پس از تشکیل پرونده و ارزیابی میزان توانایی مددجو در پرداخت اقساط، افراد تحت حمایت کمیته امداد می‌توانند این تسهیلات را در اقساط 36 ماهه و ضمانت آسان دریافت کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان