تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷

تلاش فرانسه و آلمان برای حمایت مالی اتحادیه‌اروپا از استارت‌آپ‌های حوزه‌فناوری/سرمایه‌گذاری میلیاردی در هوش مصنوعی

فرانسه و آلمان خواستار حمایت مالی گسترده اتحادیه اروپا از استارت‌آپ‌ها برای نوآوری‌ و تحقیقات در زمینه پروژه‌های فناوری با هدف رقابت موثرتر در مقابل چین و آمریکا شدند.

رویداد۲۴-فرانسه و آلمان خواستار حمایت مالی گسترده اتحادیه اروپا از استارت‌آپ‌ها برای نوآوری‌ و تحقیقات در زمینه پروژه‌های فناوری با هدف رقابت موثرتر در مقابل چین و آمریکا شدند.

اروپا مدت‌های طولانی است که در زمینه توسعه فناوری‌های نوین در مقایسه با آمریکا که دارای مرکز صنعتی سرمایه‌گذاری قدرتمندی چون «سیلیکون ولی» است شاهد پیشرفت اندکی بوده است.

رویترز در ادامه می‌نویسد: فرهنگ مخالفت با ریسک‌پذیری در اروپا به عنوان یک مانع برای ایجاد «گوگل اتحادیه اروپا» شناخته می‌شود. چرا که شکست در این زمینه می‌تواند موجب سرافکندگی اروپا در مقابل آمریکا شود.
بر همین اساس، برلین و پاریس هفته گذشته در نشست بالکان با ارائه درخواست مکتوبی به رهبران اتحادیه اروپا از شورای نوآوری‌های این اتحادیه خواستند تا استارت آپ‌های «بلندپروازانه» در حوزه فناوری را تامین مالی کنند.

در این درخواست آمده است: تلاش‌های مشترکی برای بهبود بیشتر فضا و قوانین سرمایه‌گذاری و همچنین تامین مالی و رشد شرکت‌های جامانده در عرصه فناوری در اروپا موردنیاز است.

فرانسه و آلمان، به عنوان کشورهای قدرتمند اتحادیه اروپا، به دنبال اعمال اصلاحاتی در بخش‌های متفاوتی پیش از برگزاری نشست رهبران اتحادیه اروپا در ماه ژوئن آینده هستند. این کشورها خواستار پیشتازی اروپا در فناوری‌های نوین دیجیتالی هستند.

در متن درخواست بیانیه برلین و پاریس آمده است که هدف آنها ایجاد شبکه‌ای برای ورود نوآوری‌های موفقیت‌آمیز در علوم پایه به بازار و ایجاد شبکه‌ای مشابه برای دیگر کشورهای علاقه‌مند اتحادیه اروپا است.

بر همین اساس فرانسه و آلمان خواستار آن هستند که ابتکارات ملی از سوی اتحادیه اروپا تامین مالی شود چرا که این اقدام موجب رشد استارت‌آپ‌ها در زمینه فناوری خواهد شد.

فرانسه و آلمان همچنین قول دادند تا سال 2022 چیزی در حدود 1.5 میلیارد یورو (1.75 میلیارد دلار) در زمینه هوش مصنوعی و با هدف معکوس کردن روند فرار مغزها و رسیدن به سطح دستاوردهای نوین فناوری از سوی آمریکا و چین، سرمایه گذاری کنند.
برلین و پاریس، همچنین خواستار آن هستند که در محیط‌های آکادمی بر روی پروژه‌هایی در زمینه تکنولوژی، کارآفرینی و تامین مالی پروژه‌های با خطرپذیری بالا در زمینه فناوری فعالیت شود.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان