تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نمازی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

عدم برخورد با سعید طوسی زمینه‌ساز تجاوز به دانش آموزان بود/ حراست آموزش و پرورش به مسائل سیاسی حساسیت دارد، نه اخلاقی

نماینده مجلس ششم تاکید کرد که راه پیشگیری فجایعی همچون تجاوز به دانش آموزان، تجدید نظر اهداف، محتوا، روش‌های تعلیم و تربیت و دقت کافی در انتخاب نیروی انسانی است.
عدم برخورد با سعید طوسی زمینه‌ساز تجاوز به دانش آموزان بود/ حراست آموزش و پرورش به مسائل سیاسی حساسیت دارد، نه اخلاقی

رویداد۲۴ ماجرای تجاوز به دانش آموزان مدرسه‌ای در منطقه 2 تهران به سرعت به اولین و مهمترین خبر کشور تبدیل شد چراکه اهمیت آن برای افکار عمومی بیش از هر خبر دیگری بود. واکنش‌ها نسبت به این خبر زیاد بود و سوال مردم این بود که دلیل بروز چنین اتفاق‌هایی چیست؟ چرا اتفاق‌هایی نظیر ماجرای سعید طوسی و تجاوز به دانش آموزان رخ می‌دهد و برای مقابله با آن چه باید کرد؟ علی محمد نمازی  که معمولا او را به عضویت در حزب کارگزاران می‌شناسند، سال‌ها به عنوان معلم و مدیر مدارس در تهران فعالیت کرده است، اعتقاد دارد بستر بروز چنین مسائلی را باید از بین برد.

چگونه یک منحرف جنسی از سد گزینش عبور کرده است؟

علیمحمد نمازی با اشاره به ماجرای تجاوز به دانش آموزان در یکی از مدارس منطقه 2 تهران به خبرنگار رویداد۲۴ گفت: این خبر بسیار تکان دهنده بود که در پایتخت و مدرسه‌ای که اولیای دانش آموزان هزینه بالایی می‌کنند که از آموزش با کیفیت بالاتری برخوردار شوند، این اتفاق افتاده است. مدارس ما باید بهترین کادر را داشته باشند و باید مشخص شود چطور فردی با انحرافات اخلاقی توانسته از سد گزینش‌های متعدد عبور کند؟

وزیر آموزش و پرورش عذرخواهی کند

او با اشاره به اینکه در زمان پیشرفت علم و ارتباطات باید مشخص شود چطور یک نفر با افکار شیطانی توانسته وارد این مدرسه شود و تا مدت‌ها به این کار مشغول باشد، گفت: به نظرم وزیر آموزش و پرورش باید از مردم به خاطر این اتفاق عذرخواهی کند و با متخلفان هم در اسرع وقت برخورد مناسب صورت بگیرد و از طرفی مسئولان آموزش و پرورش سعی کنند با استفاده از روانپزشکان و پزشکان متخصص آسیب‌های ناشی از این اتفاق را به حداقل برسانند.

سهل‌انگاری در برخورد با سعید طوسی زمینه‌ساز چنین اتفاقاتی است

این مدیر سابق آموزش و پرورش گفت: گاهی نحوه نادرست برخورد با یک تخلف باعث می‌شود تخلف افزایش پیدا کند و اگر زمانی که رسوایی سعید طوسی اتفاق افتاده بود و قبل از اینکه قضیه علنی شود و به رسانه‌های خارج از کشور کشیده شود، با متخلف برخورد مناسب صورت می‌گرفت، شاید این اتفاق نمی‌افتاد و سهل‌انگاری و مسامحه درباره پرونده سعید طوسی، اگر عامل تشدید کننده این اتفاق نبود اما می‌توان گفت اطمینان از عدم برخورد قضایی مناسب، زمینه‌ساز این اتفاق بود.

در مجلس ششم تلاش وظیفه معاونان پرورشی به معلمان سپرده شود

نماینده اصلاح طلب مجلس ششم درباره وظایف مجلس برای پیشگیری از این رفتارها گفت: در مجلس ششم تلاش‌هایی شد که وظیفه معاونان پرورشی به معلمان سپرده شود تا ارتباط بیشتری با دانش آموزان داشته باشند اما در نهایت این طرح به مرحله اجرا نرسید. با این حال حضور مربیان پرورشی و حراست و ... به نظر می‌رسید نهاد برای نظارت بر مدارس به تعداد کافی وجود دارد.

حراست آموزش و پرورش به مسائل سیاسی حساسیت دارد، نه اخلاقی

او تاکید کرد: با این حال آنقدر که نهادهای حراستی آموزش و پرورش به مسائل سیاسی دانش آموزان و معلمان حساسیت نشان می‌دهند و درباره کتاب‌هایی که معلم‌ها مطالعه می‌کنند و روزنامه‌ای که می‌خوانند و جلسه‌ای که شرکت می‌کنند، حساسیت دارند، درباره مسائل اخلاقی حساسیت ندارند و چه بسا اگر این حساسیت روی مسائل اخلاقی بود، جلوی بسیاری از تخلفات گرفته می‌شد.

نمازی در پایان گفت: راه پیشگیری از این فجایع تجدید نظر اهداف، محتوا، روش های تعلیم و تربیت و دقت کافی در انتخاب نیروی انسانی است. علاوه بر منابع اسلامی و ملی برای تعیین اهداف و محتوای برنامه‌های آموزشی و کتب درسی، اهداف 17 گانه سند 2030 که عصاره تجارب موفق بشری است، راهنمای خوب و ارزنده‌ای خواهد بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ل ص
|
Germany
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
سلام با ابراز تاسف از این مسئله باید عرض کنم واقعا کار لواط در جامعه زیاد شده و به همین دلیل هم اکثر جوانان حاضر به ازدواج نیستند و بعضی از این مسائل اجباری و با دزدیدن بچه ها مخصوصا در باغهای اطراف شهر و حتی در مراکز مذهبی صورت می گیرد که مخصوصا در شهرهای کوچک به دلیل حفظ آبرو امکان بازگویی آن ندارد و می طلبد که مسئولین بیشتر به فکر اشتغال جوانان بیکار و روح و روان آنان باشند چون واقعا از دست خانواده خارج شده
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان