تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
توئیت الهام فخاری؛

تجاوز به دانش آموزان یعنی نظام گزینش سلامت روان و جنسی نداریم

عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر تاکید کرد که باید کودکان ‌‌نوجوانان را از حقوق، مسوولیت ‌و روندهای گزارش و ‌‌پیگیری نقض حقوق ‌شان آگاه‌ کنیم.

رویداد۲۴- الهام فخاری نماینده تهران در شورای شهر در توئیتر نوشت:

۱- با همه گزینش‌های سیاسی و عقیدتی که در سازمان‌های مختلف همچون آموزش و پرورش برای جذب نیرو انجام می‌شود چطور یک ارزیابی دقیق، علمی و کارشناسی در مورد سلامت روان و جنسی افرادی که نزدیکترین و بیشترین ارتباط را با کودکان دارند، صورت نمی‌گیرد؟

۲- پیش زمینه چنین اتفاقاتی این است که نظام گزینش سلامت روان و جنسی نداریم و این علاوه بر مابقی چالش‌های اجتماعی است که می‌تواند به این موضوع دامن بزند.

۳-  این تعداد دانش آموز از سوی مسئول نظم‌شان ضربه خوردند و در این شرایط چطور می‌توان در مورد شهر امن و دوستدار کودک صحبت کرد. وقتی که اولیه‌ترین اصول را نمی‌توان رعایت کرد. آسیب روانی ناشی از سورفتارجنسی معمولا پنهان می‌شود ولی به سلامت روان نوجوان و آینده او ضربه جدی وارد می‌کند.

۴- چرا مهم‌ترین معیارها را نادیده گرفته‌ و به صورت ظاهر بسنده شده است؟

مدرسه خانه دوم فرزندان ایران است. کژرفتاری‌هایی مانند آنچه در دبیرستان پسرانه رخ داد نشانه‌های جدی و نگران‌کننده‌ای برای مادران و پدران است که به گمان خود فرزندشان را به خانه دوم می‌سپارند.

۵ -لازم است نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی چنین نابه‌سامانی در به‌کارگیری افراد فاقد سلامت و صلاحیت روانی و جنسی در مهم‌ترین شغل‌های آموزشی اجتماعی را پیگیری کنند و وزارت آموزش و پرورش خود را موظف به بازنگری در مدل‌های گزینش نیرو و توجه به سلامت روان به‌جای سخت‌گیری‌های دیگر بداند.

البته بر همه ما است که کودکان و ‌‌نوجوانان را از حقوق، مسوولیت ‌و روندهای گزارش و ‌‌پیگیری نقض حقوق ‌شان آگاه‌ کنیم تا کسی حاشیه امن شغلی برای سورفتار خود تصور نکند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان