تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
گزارش رویداد۲۴ از آخرین وضعیت انتخابات هیات رییسه؛

عارف انصراف نمی‌دهد/ فراکسیون ولایی برای کاندیداتوری حاجی بابایی تکلیف شرعی دارد!

نمایندگان لیست امید در مجلس می‌گویند عارف قاطعانه در صحنه خواهد ماند زیرا با رای قاطع اعضای فراکسیون امید برای نامزدی ریاست مجلس انتخاب شده است.
عارف انصراف نمی‌دهد/ فراکسیون ولایی برای کاندیداتوری حاجی بابایی تکلیف شرعی دارد!

رویداد۲۴- محمد آیتی: بدون شک فردا روزی حساس برای مجلس دهم خواهد بود. آنگونه که از صحبت نمایندگان برمی‌آید برخلاف دو سال گذشته هر سه فراکسیون مجلس برای تصاحب 12 کرسی هیات رییسه با یکدیگر رقابت جدی خواهند داشت.

فراکسیون امید، عارف را برای ریاست مجلس انتخاب کرده است. فراکسیون مستقلین بر حضور مجدد لاریجانی تاکید دارد. فراکسیون ولایی هم از قافله عقب نمانده و با کاندیدا کردن حاجی‌بابایی نیم‌نگاهی به ریاست مجلس در سال سوم دارد.

آزادیخواه: فراکسیون ولایی به تکلیف و وظیفه خود عمل کرد

احد آزادی‌خواه، نماینده ملایر در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره معرفی حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس توسط فراکسیون ولایی و اینکه آیا این تصمیم نشان از این دارد که فراکسیون شما از اداره مجلس در این دو سال گذشته رضایت نداشته، گفت: به عنوان یکی از نمایندگان فراکسیون ولایی مجلس از عملکرد آقای لاریجانی بر ریاست مجلس رضایت دارم. ایشان یک وزنه مهمی برای کشور هستند و توانستند در این سال‌ها انسجام خوبی را در مجلس برقرار کنند. اما باید گفت که از عملکرد مجلس رضایت نداریم زیرا این مجلس را مجلسی نمی‌دانیم که بتواند مطالبات جدی مردم را دنبال کند. امروز فراکسیون ولایی مجلس به این رسیده که برای ریاست مجلس، نامزد اختصاصی خود را معرفی کند و معنی این تصمیم این نیست که عملکرد آقای لاریجانی ضعیف بوده است. فراکسیون ولایی زمانی که دید فراکسیون امید می‌خواهد برای ریاست مجلس گزینه خود را معرفی کند روی به انتخاب گزینه فراکسیون خود آورد.

او در ادامه در خصوص اینکه معرفی حاجی‌بابایی برای تصاحب کرسی ریاست مجلس را چقدر سیاسی می‌دانید، افزود: فراکسیون ولایی بر اساس تکلیف و وظیفه‌ تصمیم گرفت گزینه خود را معرفی کند و این تصمیم به هیچ وجه سیاسی نیست. بنا است فراکسیون‌ها در یک فضای آرام، رقابت دوستانه‌ای با هم داشته باشند و نتیجه هم هرچه شد همه تمکین خواهیم کرد.

ازادیخواه در رابطه با اینکه آیا شانسی را هم برای پیروزی حاجی‌بابایی قائل هستید، پاسخ داد: ما به تکلیف و وظیفه خود عمل کردیم و در عین حال اعضای فراکسیون برای پیروزی ایشان شانس قائل هستند. فراکسیون ولایی مجلس معتقد است که عملکرد هیات رییسه در دو سال گذشته خیلی مقبول نبوده است.

کوسه غراوی: نظرات فراکسیون‌ها تا شب تغییر خواهد کرد

شهرام کوسه‌غراوی، نماینده مینودشت و عضو فراکسیون مستقلین در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره تصمیم دو فراکسیون امید و ولایی که برای ریاست مجلس کاندیدایی مجزا معرفی کردند و اینکه آیا عملکرد آقای لاریجانی باعث این رویکرد شده است، گفت: معتقدم تا شب خبرهای دیگری از فراکسیون‌ها به بیرون خواهد آمد زیرا معمولاً نظرات تا دقیقه 90 تغییر می‌کند.

فاطمه ذوالقدر: کاندیداتوری عارف عجیب نیست

سیده‌فاطمه ذوالقدر نماینده تهران در خصوص حضور عارف برای کاندیداتوری ریاست مجلس، گفت: به هر حال فراکسیون امید به این جمع‌بندی رسیده که در سال سوم مجلس به مانند سال اول آقای عارف را برای نامزدی ریاست مجلس معرفی کند و این تصمیم خیلی موضوع عجیبی نیست.

او درباره اینکه فراکسیون امید تنها بر اساس اعتقادات خود آقای عارف را برای ریاست مجلس کاندیدا کرده یا نیم نگاهی هم به پیروزی در این رقابت دارد، افزود: تنها چیزی که می‌شود گفت این است که امروز اعضای فراکسیون امید به این تصمیم رسیدند که آقای عارف در صحنه باشد و نتیجه را باید به فردا واگذار کرد.

میرزاده: رای پزشکیان و مطهری به خطر نخواهد افتاد

میرحمایت میرزاده، نماینده گرمی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در پاسخ به اینکه آیا فراکسیون امید از عملکرد اداره مجلس رضایت نداشته که امروز از عارف خواسته که به عنوان نامزد ریاست مجلس کاندیدا شود، گفت: به نظر نباید از این منظر به موضوع نگاه کرد زیرا در مقطعی فردی آمادگی خود برای کاندیداتوری اعلام نمی‌کند و در زمان دیگری این شایستگی را در خود می‌بیند که وارد رقابت و تصاحب کرسی موردنظر شود. پس لزوماً حضور عارف برای کاندیداتوری ریاست مجلس به معنی ضعف رییس گذشته نیست. گاهی نماینده‌ای برنامه‌های خود را برای دیگر همکارانش مطرح می‌کند و مورد تایید قرار می‌گیرد و احساس می‌کند که باید برای کاندیداتوری اعلام آمادگی کند، حال شاید این اتفاق برای برخی از نماینده‌ها رخ داده است.

او در خصوص اینکه چقدر احتمال می‌رود که حضور عارف در مقابل لاریجانی باعث شود نمایندگان فراکسیون مستقلین برای نایب رییسی مجلس به پزشکیان و مطهری اقبال نشان ندهند، گفت: فکر می‌کنم این اتفاق نخواهد افتاد.

فاطمه سعیدی: خط قرمز فراکسیون امید، ریاست عارف بر مجلس است

فاطمه سعیدی نماینده تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴، درباره اینکه گفته می‌شود احتمال دارد آقای عارف تا فردا از کاندیداتوری ریاست مجلس انصراف دهد، گفت: عارف قاطعانه در صحنه خواهد ماند زیرا با رای قاطع اعضای فراکسیون امید برای نامزدی ریاست مجلس انتخاب شده است.

عضو فراکسیون زنان مجلس در خصوص شانس موفقیت عارف را برای ریاست مجلس، افزود: شانس موفقیت عارف را خوب پیش‌بینی می‌کنم.

او در پایان در پاسخ به اینکه حضور عارف برای ریاست مجلس باعث خواهد شد که نایب رییسی پزشکیان و مطهری به خطر بیفتد، خاطرنشان کرد: این سوال را باید از دیگر اعضای فراکسیون‌ها پرسید اما خط قرمز ما برای ریاست مجلس، عارف و نایب رییس‌های فراکسیون امید هم به مانند سال گذشته آقای پزشکیان و مطهری هستند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان