تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

چرا بجای دیدن ملامت دشمن، خودمان را تحقیر و تضعیف می‌‌کنیم؟

سفیر ایران در بریتانیا نسبت به افزایش‌ انتقادها نسبت به توافق هسته‌ای و ملامت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای واکنش نشان داد.

رویداد۲۴-سفیر ایران در بریتانیا نسبت به افزایش‌ انتقادها نسبت به توافق هسته‌ای و ملامت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای واکنش نشان داد.حمید بعیدی‌نژاد در یادداشتی نوشت: با طرح شروط جدید ترامپ در آخرین لحظه، توافقنامه «نفتا» میان آمریکا، کانادا و مکزیک در آستانه فروپاشی قرار گرفته و آمریکا در آستانه خروج از نفتا قرار دارد. مذاکرات آمریکا و کانادا نیز متوقف و نخست‌‌‌وزیر کانادا ضمن لغو سفر به آمریکا برای توافق نهایی دیشب گفت عقل سلیمی در واشنگتن نیست. این تندترین موضع‌گیری کانادا نسبت به آمریکاست. 

بعد از اعلام تعرفه‌‌های جدید آمریکا، اتحادیه اروپا و کانادا ضمن وضع اقدامات تلافی‌‌‌جویانه، اعلام کردند که به سازمان تجارت جهانی شکایت خواهند کرد. 

حالا واقعا باید کمی جدی‌‌‌تر فکر کنیم. ایران در برجام اشتباه کرد، متن را دقیق مذاکره نکرد و اعتماد بی‌خودی کرد. آلمان و فرانسه و انگلیس و ایتالیا و بقیه کشورهای اروپایی و بعد هم کانادا، ژاپن و چین و خیلی کشورهای دیگر به عنوان اعضای کشورهای عضو معاهده تجاری آسیا - پاسیفیک یا کشورهای معاهده آب و هوایی پاریس یا «نفتا» که ترامپ به بهانه‌‌‌‌‌ای یکایک را رها کرد چطور؟ 

چرا بجای دیدن علت واقعی و ملامت دشمن، خودمان را تحقیر و تضعیف می‌‌کنیم؟

نمیتوانیم در تحلیلهای خودمان، شرایط جدیدی که همه ی جهان با ظهور این پدیده جدید مواجه است را نادیده بگیریم.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان