تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

هزینه اقامت «اون» در سنگاپور را چه کسی می‌پردازد؟

تازه‌ترین آمار نشان می‌دهد هزینه اقامت در سنگاپور برای رهبر کره شمالی هر شب نزدیک به ۶ هزار دلار خواهد بود مبلغی که هنوز نحوه تامین و منبع پرداخت آن مشخص نشده است.

رویداد۲۴-تازه‌ترین آمار نشان می‌دهد هزینه اقامت در سنگاپور برای رهبر کره شمالی هر شب نزدیک به ۶ هزار دلار خواهد بود مبلغی که هنوز نحوه تامین و منبع پرداخت آن مشخص نشده است.

کره شمالی در تهیه پول نقد با محدودیت مواجه است و از سوی دیگر در باره تامین هزینه‌های اقامت رهبر این کشور در سنگاپور به منظور شرکت در نشست مشترک با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا اخبار موثقی در دست نیست.

در جدیدترین خبر اعلام شد نگ اِنگ هِن وزیر دفاع سنگاپور گفته است این کشور هم برای آنکه نقش کوچکی در این نشست تاریخی ایفا کند، حاضر است که هزینه‌ها را پرداخت کند.

کمپین بین المللی نابودی تسلیحات هسته‌ای «آیکن» برنده جایزه صلح نوبل در سال گذشته، نیز پیشنهاد کرده است که جهت کمک به تلاش‌ها برای ممنوعیت و نابودی تسلیحات هسته ای، این هزینه‌ها را پرداخت کند.

کره شمالی در تحریم سازمان ملل است و آمریکا و متحدانش هم به طور یکجانبه این کشور را تحریم کرده اند و تامین پول نقد برایش کار ساده‌ای نیست.

با این حساب برخی گزارش‌ها حاکی است که برای حل این مساله یک کشور دیگر باید آن را قبول کند و آمریکا هم که مجری تحریم است و تامین این هزینه می‌تواند برایش دردسر ساز شود و از طرف دیگر ممکن است این موضوع باعث نگرانی و احساس تحقیر برای طرف کره شمالی شود.

اقامت رهبر کره شمالی در سنگاپور با هدف دیدار با رییس جمهوری آمریکا از ابعاد مختلفی مورد توجه قرار گرفته، اما موضوع پرداخت هزینه‌های مربوط به اسکان کیم جونگ اون نیز موضوعی است که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.

هتلی که رهبر کره شمالی قصد اقامت در آن دارد از جمله هتل‌های بسیار گرانقیمت و لوکس در سنگاپور محسوب می‌شود پذیرش این هتل در پاسخ به این که کیم جونگ اون مهمان آن خواهد بود گفته است اطلاعات مهمانان کاملا محرمانه است.

از سوی دیگر پرواز نسبتا طولانی هواپیمای کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به سنگاپور نیز به یک مشکل جدید تبدیل شده است.

گفته می‌شود این هواپیما قادر نیست ۳ هزار مایل مسافت بین کره شمالی و سنگاپور را طی کند و احتمالا مجبور خواهد شد نخست به چین برود.

هنوز تصمیمی درباره هواپیمای اختصاصی رهبر کره شمالی گرفته نشده و شاید لازم شود که یک کشور ثالث یک هواپیما به پیونگ یانگ بفرستد تا رهبر کره شمالی را به سنگاپور بیاورد.

در جریان المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در پیونگ چانگ کره جنوبی نیز، دولت سئول مبلغ ۲.۶ میلیون دلار هزینه سفر هیات‌های کره شمالی به این کشور را پرداخت کرد.

از سوی دیگر کمیته بین‌المللی المپیک هزینه سفر ۲۲ ورزشکار کره شمالی به المپیک زمستانی اخیر در کره جنوبی را پرداخت کرد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان