تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
وزیر خارجه بریتانیا در دیدار با نتانیاهو:

لندن به برجام متعهد است/ نگران کشته شدن فلسطینی‌ها هستیم

وزیر خارجه بریتانیا بار دیگر بر تعهد کشورش به توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرد و برجام را بهترین راه برای آینده‌ای امن در منطقه دانست.
رویداد۲۴ روزنامه هاآرتص نوشت «بوریس جانسون» وزیر خارجه بریتانیا، روز گذشته -چهارشنبه- در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل بر تعهد لندن به برجام تاکید کرد.

جانسون در این دیدار گفت که انگلیس در کنار فرانسه و آلمان، قاطعانه بر این باور است که توافق هسته‌ای ایران بهترین راه برای آینده امن و بی‌خطر در منطقه است.

وزیر خارجه بریتانیا همچنین از به شهادت رسیدن معترضان فلسطینی در نوار غزه و وخیم‌تر شدن اوضاع در این منطقه ابراز نگرانی کرد.

جانسون در این رابطه گفت: «ما از کشته شدن ۱۲۰ فلسطینی در هفته‌های گذشته و وخیم‌تر شدن اوضاع در غزه بسیار نگرانیم.»

وی در ادامه بر این نکته تاکید کرد که «اسرائیل باید تحقیقاتی مستقل و شفاف درباره کشته شدن بیش از ۱۲۰ فلسطینی در تظاهرات اخیر در غزه و زخمی شدن بیش از ۱۰ هزار نفر انجام دهد.»

بوریس جانسون «پرتاب موشک به سوی اسرائیل» را محکوم کرد و افزود که «اسرائیل و غزه باید در صلح و آرامش، بدون ترس دائم، در کنار یکدیگر زندگی کنند.»

وزیر خارجه بریتانیا بار دیگر بر تعهد کشورش به صلح در نوار غزه تاکید کرد و شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اسرائیل را «مانعی آشکار برای رسیدن به این هدف» خواند.

«ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا نیز در دیدار با بنیامین نتانیاهو از شهید شدن فلسطینیان در روزها و هفته‌های گذشته ابراز نگرانی کرد و گفت: «ما از کشته شدن فلسطینیان در تظاهرات اخیر نگرانیم.»
منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان