تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدارس غیردولتی حق تدریس دروس سال آینده در کلاس‌های تابستانی و اجبار به شرکت دانش‌آموزان را ندارند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش

رویداد۲۴-رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورشمجتبی زینی‌وند با اشاره به سقف برگزاری ساعت‌های فعالیت تابستانی دوره‌های مختلف تحصیلی در مدارس غیردولتی گفت: مدارس غیردولتی حق تدریس دروس سال آینده در کلاس‌های تابستانی و اجبار به شرکت دانش‌‌‌‌آموزان را ندارند.

وی در مورد راه‌اندازی و زمان فعالیت صندوق حمایت از مؤسسان مدارس غیردولتی اظهار داشت: اساسنامه صندوق حمایت از مؤسسان مدارس غیر دولتی در دولت تصویب شده است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: در مجلس شورای اسلامی نیز ۳۰ میلیارد تومان برای صندوق حمایتی در بودجه ۹۷ دیده‌ شده است بنابراین فعالیت‌های خود را در سال تحصیلی آینده و پس از تخصیص بودجه با اولویت‌هایی آغاز می‌کند.

زینی‌وند با بیان اینکه برنامه‌ریزی کردیم امسال از محل این بودجه ۳۰ میلیارد تومانی بتوانیم بخشی از بیمه معلمان مدارس غیر دولتی در مناطق کمتر برخوردار را پرداخت کنیم، تصریح کرد: امیدواریم دولت هم مساعدت بیشتری کند تا بتوانیم فعالیت صندوق را با پرداخت بخشی از بیمه معلمان مناطق کمتر برخوردار شروع کنیم و توسعه دهیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا بدهی بابت حق بیمه معلمان از سال‌های گذشته باقی‌مانده است؟ خاطرنشان کرد: در حال حاضر معوقه‌ای بابت حق بیمه معلمان مدارس غیردولتی نداریم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره برنامه‌های تابستانی مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: میزان فعالیت تابستانی برای دوره ابتدایی تا ۹۰ ساعت امکان‌پذیر است. در متوسطه اول تا ۱۰۸ و در متوسطه دوم نیز ۱۴۴ ساعت برنامه تابستانی تعیین‌ شده است که علاوه بر برنامه‌های آموزشی برای تقویت بنیه علمی فعالیت‌های پرورشی و آموزش مهارت را نیز دربرمی‌گیرد.

زینی‌وند با تأکید بر اینکه مدارس حق تدریس بخشی از دروس سال آینده را در کلاس‌های تابستانی و در نتیجه اجبار برای حضور دانش آموزان ندارند، ابراز داشت: کلاس‌های تقویتی و سایر برنامه‌های تابستانی جزو فعالیت‌های اختیاری بوده و هزینه آن طبق الگوی شهریه مشخص است و جزو شهریه ثابت نیست.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
0
0
برخی مدارس کلاس اجباری برگزار میکنند. لطفا جهت اعلام شکایت تلفن تماس اعلام شود
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان