تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
مولاوردی:

دستگاه ها، امنیت حداقلی برای زنان تامین كنند

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینكه دستگاه ها،‌امنیت حداقلی برای زنان تامین كنند، گفت: قوانین حاضر در كشور قدرت لازم برای حمایت، متوقف كردن یا كاهش انواع آسیب‌های اجتماعی را ندارند.
رویداد۲۴- معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینكه دستگاه ها،‌امنیت حداقلی برای زنان تامین كنند، گفت: قوانین حاضر در كشور قدرت لازم برای حمایت، متوقف كردن یا كاهش انواع آسیب‌های اجتماعی را ندارند.

شهیندخت مولاوردی روز دوشنبه در همایش ملی «مددكاری اجتماعی و مطالبه‌گری اجتماعی»، افزود: تمامی دستگاه‌ های حكومتی و سیاستگذاران، نهادهای قانونگذار و مجری، باید امنیت حداقلی برای زنان را تامین كنند.

مولاوردی جامعه امروز را میراث‌ دار توسعه نامتوازن و رشد بیش از حد آسیب‌ های اجتماعی در ده‌ های اخیر دانست و تاكید كرد: اگر سیستم حقوقی و قضایی ما نتوانسته همگام با آسیب ‌های اجتماعی تمهیدات پیشگیرانه و بازدارنده را فراهم آورد باید با انجام اقدامات كوتاه مدت زمینه را برای كاهش آسیب‌های اجتماعی در كشور فراهم آوریم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، با تاكید بر اینكه «مددكار زمینه تحقق عدالت را در جامعه فراهم می‌كند كه این امر همان سیره علوی است»، اظهار داشت: مددكاری اجتماعی نه یك شغل بلكه تجلی عشق، عاطفه، تعهد و مسئولیت اجتماعی در قبال انسان‌هایی است كه موفق نشده‌اند سهم ذاتی خود را از اجتماع دریافت كنند. 

وی اقدامات بلندمدت زیرساختی و اقدامات كوتاه مدت مثل مددكاری را مكمل یكدیگر برای هم‌افزایی و ارتقاء سطح سلامت اجتماعی كشور دانست و گفت: اقدامات مددكارانه و امدادی برای تمام گروه‌های در معرض آسیب، می‌تواند بسیار راهگشا و اثرگذار باشد.

مولاوردی با تاكید بر اینكه «مددكاری باید حلقه آخر فرآیند پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی در كشور باشد و منصفانه نیست كه این حرفه را مسئول و جبران كننده نقصان عملكرد در سایر نهادهای مهم و كلان اجتماعی بدانیم»، گفت: اگر جلوه‌های مشكلات ساختار اقتصادی نظیر بیكاری و فقر در آسیب‌های اجتماعی متجلی می‌شود در درجه اول باید به فكر حل مشكلات از سرچشمه باشیم.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اظهار امیدواری كرد كه با حركت كشور در مسیر توسعه متوازن و پایدار ، اقدامات مددكارانه در كنار فعالیت ‌های بلندمدت تاثیر مضاعفی بر بهبود و رشد شاخص‌های سلامت اجتماعی داشته باشد.

مولاوردی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز توجه و بروز رسانی مداوم دانش و بویژه فراهم آوردن دانش بومی در رشته مددكاری اجتماعی از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است.

وی جامعه زنان را یكی از اصلی‌ترین گروه‌های مخاطب مددكاری اجتماعی دانست و تصریح كرد: زنان با توجه به اینكه تاثیرپذیر از آسیب‌های اجتماعی هستند، یكی از اصلی‌ترین گروه‌های هدف مددكاری اجتماعی هستند و از سویی دیگر ویژگی عطوفت و مهرمادرانه در زنان، می‌تواند از این قشر مددكارانی كارآمد بسازد.

وی با بیان اینكه مددكاری اجتماعی دو وجه و رویه دارد كه یك وجه آن معطوف به روحیه ایثار، فداكاری، مسئولیت‌پذیری، عشق و علاقه فراوان به انجام فعالیت‌های نوع‌دوستانه است، گفت: ورود به این حرفه متضمن تأمل، آگاهی و انگیزه بسیاری است كه باید در بكارگیری مددكاران اجتماعی از روش‌های استاندارد جهانی استفاده كرد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده مطالبه‌گری اجتماعی را وجه دیگری از مددكاری اجتماعی دانست و گفت: رشد و گسترش آسیب‌های اجتماعی در سال‌های اخیر نیاز به مداخله نهادهای اجتماعی را برای كاهش صدمات ناشی از آسیب‌ها ضروری ساخته است.

در این مراسم از تعدادی از فعالان و فرهیختگان در حوزه مددكاری اجتماعی با اهداء لوح تقدیر به‌عمل آمد.

سی ‌و یكمین همایش انجمن مددكاران اجتماعی با همكاری انجمن مددكاران اجتماعی ایران، كمیسیون ملی یونسكو - ایران، سازمان بهزیستی كشور و برخی از سایر نهادهای دولتی و غیردولتی مرتبط، در محل سالن همایش‌ های مجتمع حضرت ولی‌عصر(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مركز، برگزار شد. 

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان