تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

چین از توافق صلح کره‌شمالی و آمریکا استقبال کرد

وزیر خارجه چین امروز سه‌شنبه پیش از امضای سند "جامع" میان رهبران آمریکا و کره‌شمالی از مذاکرات آنها استقبال و حمایت کشورش را اعلام کرد.

رویداد۲۴-وزیر خارجه چین امروز سه‌شنبه پیش از امضای سند "جامع" میان رهبران آمریکا و کره‌شمالی از مذاکرات آنها استقبال و حمایت کشورش را اعلام کرد.وانگ یی، وزیر امور خارجه چین به خبرنگاران گفت: امیدواریم رهبران ارشد دو کشور بتوانند مداخلات را دفع، اعتماد دوجانبه ایجاد و بر اختلافات غلبه کرده و بتوانند به سازشی اولیه درباره ارتقا و دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره دست یابند و به ارتقا و ایجاد یک مکانیزم صلح برای این شبه جزیره کمک کنند.

سخنان وانگ یی پیش از آن مطرح شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی یک سند جامع را به دنبال نشست تاریخی در سنگاپور امضا کنند. او تاکید کرد: البته مایلیم که تمام طرف‌های مرتبط تلاش‌های مثبت و سازنده‌ای انجام دهند. چین همچنان می‌تواند نقش سازنده‌ای ایفا کند.

او افزود: از نظر چین مساله هسته‌ای شبه جزیره کره یک مساله امنیتی است و مهمترین مساله این است که ایالات متحده و کره‌شمالی بنشینند و راهی برای حل مشکلاتشان بیابند. همزمان باید مکانیزم صلحی برای این شبه جزیره باشد تا نگرانی‌های امنیتی منطقی کره‌شمالی حل شود. گمان می‌کنم هیچکس تردیدی درباره نقش مهم و ویژه‌ای که چین ایفا کرده است، ندارد و این نقش ادامه خواهد یافت. 

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان