تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

تمهیدات ترافیکی نماز عید سعید فطر تشریح شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی نماز عید سعید فطر را تشریح کرد.


تمهیدات ترافیکی نماز عید سعید فطر تشریح شد

رویداد۲۴ سردار محمدرضا مهماندار در نشست خبری پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تمهیدات ترافیکی نماز عید سعید فطر گفت: تردد کلیه وسایط نقلیه از ساعت 4 صبح روز عید فطر در معابر محدوده مصلی ممنوع خواهد بود.

وی ادامه داد: این محدوده شامل خیابان شهید بهشتی از تقاطع سهروردی به سمت غرب تا خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان شهید علی اکبری، خیابان شهید مطهری به سمت شمال تا خیابان شهید بهشتی، خیابان میرعماد از خیابان شهید مطهری تا خیابان شهید بهشتی و خیابان پاکستان در ضلع غربی مصلی امام خمینی (ره) است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همچنین طول محور خیابان‌های هویزه و خرمشهر در حد فاصل صابونچی و خیابان شهید قنبرزاده، مسیر غرب به شرق بزرگراه رسالت در محدوده مصلی امام خمینی از تقاطع کردستان، مسیر شرق به غرب بزرگراه رسالت از پل سیدخندان نیز شامل این محدودیت‌ها می‌شود و برای خط ویژه اتوبوسرانی در خیابان‌های شهید بهشتی و شهید مطهری محدودیت تردد وجود دارد.

سردار مهماندار درباره محدودیت‌های توقف در این محدوده گفت: در ساعت 24 شب قبل از مراسم، توقف کلیه وسایط نقلیه در برخی محدوده‌ها ممنوع و پاکسازی کامل انجام خواهد شد. این محدوده‌ها شامل پل بزرگراه مدرس از میدان هفت تیر تا حقانی در هر دو مسیر، طول بزرگراه رسالت از بزرگراه آفریقا تا پل سیدخندان در هر دو مسیر، طول خیابان شهید قنبرزاده در حد فاصل بزرگراه رسالت تا خیابان شهید بهشتی در هر دو مسیر و طول خیابان شهید بهشتی از میدان تختی تا خیابان قائم مقام فراهانی است.

وی همچنین تصریح کرد: طول خیابان میرعماد در حدفاصل خیابان شهید مطهری تا خیابان شهید بهشتی طول خیابان شهید مفتح در حد فاصل خیابان شهید بهشتی تا خیابان شهید مطهری (به استثنای اتوبوس‌های شرکت واحد)، طول خیابان پاکستان از خیابان شهید بهشتی تا بزرگراه مدرس، طول خیابان‌های هویزه و خرمشهر در حد فاصل قنبرزاده تا عشقیار (به استثنای موتورسیکلت‌ها)، محدوده ضلع غربی میدان هفت تیر در حدفاصل خیابان زهره و خیابان قائم مقام فراهانی و طول خیابان شهید مطهری در حدفاصل بزرگراه مدرس تا خیابان سهروردی مشمول این محدودیت‌ها می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره مسیرهای پیش‌بینی شده برای استقرار و فعالیت تاکسی‌های ون توضیح داد: مسیر شماره 1 شامل پارکینگ لجستیک، درب اصلی مصلی است که مسیر رفت از خیابان شهید نقدی، شهید علی اکبری، بهشتی تا مصلی و مسیر برگشت از مصلی، خیابان شهید مفتح و خیابان شهید نقدی خواهد بود.

وی ادامه داد: مسیر شماره 2 از تقاطع خیابان سهروردی – شهید بهشتی تا میدان تختی به صورت رفت و برگشت است و در صورت امتداد محور از زیر پل شریعتی، خودروهای ون باید در زیر پل سیدخندان دپو شوند.

سردار مهماندار با اشاره به مسیر سوم گفت: مسیر سوم از میدان هفت تیر به سمت شمال، بزرگراه مدرس، ضلع شمال مصلی به صورت رفت و برگشت از طریق خیابان شهید قنبرزاده، خیابان شهید مفتح و میدان هفت تیر خواهد بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: مسیرهای چهارم و پنجم از پارکینگ‌های بیهقی و بنیاد مستضعفان و مصلی امام خمینی است که مسیر رفت از خیابان آفریقا، میدان آرژانتین، بزرگراه رسالت تا ضلع شمالی مصلی و مسیر برگشت از ضلع شمالی مصلی، خیابان شهید قنبرزاده، خیابان شهید بهشتی،‌ خیابان احمد قیصر تا پارکنیگ بیهقی و بنیاد مستضعفان خواهد بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص مسیر ششم نیز افزود: مسیر ششم از زیر پل سیدخندان جهت حرکت از سهروردی به سمت جنوب، در خیابان خرمشهر به سمت غرب تقاطع قنبرزاده به صورت رفت و برگشت از زیر پل سیدخندان است.

سردار مهماندار همچنین درباره سایر مسیرهای پیش‌بینی شده گفت: مسیر هفتم جهت رفت از پل حقانی – رسالت به جنوب و در برگشت از طریق دوربرگردان قبل از تونل رسالت در مسیر حقانی به سمت شمال ادامه خواهد یافت. همچنین مسیر شماره 8 جهت استفاده از پارکینگ شماره 1 در جهت رفت از ابتدای بزرگراه همت به جنوب تا انتهای بزرگراه رسالت و مسیر برگشت همانند مسیر رفت به صورت بالعکس خواهد بود.

وی ادامه داد: مسیر شماره 9 در صورت تکمیل پارکینگ شماره 1 و اعمال محدودیت ترافیکی در جهت رفت از طریق بزرگراه همت به سمت شرق وارد بزرگراه حقانی به سمت جنوب شده و همانند مسیر شماره 5 نسبت به جابجایی نمازگزاران اقدام خواهند کرد.

سردار مهماندار ادامه داد: مسیر دهم نیز طول خیابان خرمشهر و هویزه حدفاصل خیابان سهروردی تا خیابان صابونچی و بالعکس در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص استقرار تاکسی‌های ون، ویژه جابجایی گمشدگان در پارکینگ لجستیک ارتش واقع در خیابان شهید بهشتی نرسیده به خیابان شهید مفتح است. همچنین محل‌های پیش‌بینی‌ شده جهت توقف موتورسیکلت‌های نمازگزاران شامل طول خیابان‌های هویزه و خرمشهر در ضلع شرقی مصلی، حدفاصل صابونچی و شهید قنبرزاده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ پارکینگ لجستیک واقع در ضلع جنوبی خیابان شهید بهشتی قبل از خیابان شهید مفتح نیز جهت انتقال خودروهای پاکسازی شده پیش بینی شده است.

سردار مهماندار خاطرنشان کرد: همانطور که مطرح شد پنج پارکینگ حکمت صدرا، پارکینگ گلگشت، پارکینگ بنیاد مستضعفان، پارکینگ بیهقی و پارکینگ لجستیک برای نمازگزاران در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت پارکینگ‌ها محدود است و استقبال مردم از نماز عید فطر بسیار زیاد است از نمازگزاران خواهشمندیم تا از حمل و نقل عمومی برای رسیدن به مصلی استفاده کرده و خوشبختانه پیش‌بینی‌های خوبی از سوی سازمان مترو و اتوبوسرانی برای این روز شده است.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان