تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

حاج رضایی: ملی پوشان نه با پیروزی بلکه با یک مبارزه مردانه به کشور بازگردند

مفسر و منتقد فوتبال تعامل و ارتباط رودروی وزیر با ورزشکاران در برهه های زمانی ورزشی خاص را روحیه بخش و مثبت ارزیابی کرد و گفت: سلطانی فر بر اساس حوزه مسئولیتی که برعهده دارد در خط مقدم است.

رویداد۲۴-مفسر و منتقد فوتبال تعامل و ارتباط رودروی وزیر با ورزشکاران در برهه های زمانی ورزشی خاص را روحیه بخش و مثبت ارزیابی کرد و گفت: سلطانی فر بر اساس حوزه مسئولیتی که برعهده دارد در خط مقدم است. امیر حاج رضایی حضور تیم ملی در جام جهانی روسیه را اتفاقی مثبت دانست و بهره برداری فرهنگی از رویدادهای مهم ورزشی را در این راستا بسیارمهم دانست.

او توضیح داد: در عصر ارتباطات و تکنولوژی پرسرعت دراین حوزه قرار داریم که به مدد امواج ماهواره ای، میلیونها نفر ، شاهد رقابتهای جام جهانی هستند و این فرصت مناسبی است تا با وجود موج تبلیغات منفی علیه ایران ، تیم ملی فوتبال کشورمان همانند سفیران فرهنگی عمل کرده و فرهنگ اصیل ایران را به نمایش بگذارند و به دنیا ثابت کنند آنچه که در مورد این سرزمین بیان می شود نادرست است.

پیشکسوت فوتبال کشورمان ادامه داد : در واقع ملی پوشان کشورمان علاوه بر حضور ورزشی و فنی با نگاه فرهنگی به این رقابتها ، با نوع رفتار شان که نشات گرفته از فرهنگ غنی کشورمان است می توانند در این دوره از رقابتها بسیار اثر گذار باشند.

او براین باور است که بازی های جام جهانی تنها به مسائل فنی و برد و باختها منتهی نمی شود بلکه برنامه های حاشیه ای این رویداد بزرگ نیز حائز اهمیت است.

حاج رضایی همچنین افزود: براساس آماری که وجود دارد ، 2 هزار جوان با مربیگری درجه A داریم که حضور آنها در جام جهانی می توانست مدخلی برای ورود مربیان جوان ما به فوتبال حرفه ای باشد.

او این موضوع را توضیح داد که در حاشیه برگزاری رقابتهای جام جهانی فوتبال روزانه دهها کنفرانس و دوره های آموزشی تخصصی برگزار می شود که می تواند برای فوتبال ایران مفید باشد به این ترتیب حضور داوران ومربیان جوان ایران در این کنفرانسها، سرمایه گذاری برای فوتبال کشورمان بود.

مفسر فوتبال پیشنهاد کرد، برای استفاده مناسب از فضای جام جهانی فوتبال کمیته ای تشکیل شود و بر اساس نظر آنها ، نفرات اعزامی مشخص شوند تا هزینه های اعزام، به سرمایه گذاری برای فوتبال تبدیل شود.

حاج رضایی در بخش دیگری از سخنانش اشاره کرد و گفت : بیشترین تماشاگر براساس اعلام رسمی به نام ایران ثبت شده است در کشورهای عربی برای اینکه کسی به ورزشگاه ها بیاید هدایای آنچنانی داده می شود اما این بستر در ایران مهیاست ضمن این که جوان مستعد و زیر ساخت هم وجود دارد و چنانچه بتوان از این فرصتها بهره گرفت، توسعه فوتبال این روند رو به رشد خود را با سرعت بیشتری پشت سر خواهد گذاشت.

او در ادامه این موضوع را هم مورد تاکید قرار داد که رشد فنی نیازمند ارتقاء سطح فرهنگی است و فوتبال مدرن ارتباط تنگاتنگی با مقوله فرهنگ دارد ودر کشورهای صاحب نام فوتبال، این مقوله بسیارمورد توجه است.

حاج رضایی با بیان اینکه نگاه ما به جام جهانی نباید معطوف به این دوره باشد تاکید کرد: من براین باورم جایی که پای منافع ملی و آبروی کشور درمیان است هر گونه تامل و مدارا باید کنار گذاشته شود و تنها اعتلای نام ایران باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی هماهنگی و تعامل وزارت ورزش و جوانان با فدراسیون فوتبال، تیم ملی و کی روش را نیروی مضاعف برای فوتبالیست های اعزامی عنوان کرد و اظهار داشت: سلطانی فر براساس حوزه مسئولیتی که برعهده دارد در خط مقدم قرار دارد و من هرگونه تعامل ایشان با مجموعه ورزش به ویژه در رویدادهای مهم ورزشی را یک نیروی مضاعف ، مثبت و یک یار اثر گذار ارزیابی می کنم.

پیشکسوت فوتبال بابیان این مطلب که بسیاری از کارشناسان از سلطانی فر به عنوان فردی ورزشی یاد می کنند ، گفت : نگاه حمایتی وزیر را بسیار مثبت می دانم و امیدوارم این حمایتها با حضور قدرتمند ملی پوشان کشورمان دراین دوره از رقابتها همراه باشد.

وی ادامه داد: بخش مدیریتی و زیر مجموعه ورزش کشور به طور عام و به طور خاص فوتبال ، فدراسیون و باشگاهها باید با قدرت بیشتری گام بردارند تا وزیر ورزش و جوانان با فراغ خاطر و اطمینان بیشتری برای ورزش کشور وقت بگذارد.

او گفت: هر گونه حاشیه ، مشکل و مباحث حمایتی در ورزش اگر در زیر مجموعه های مدیریتی ورزش رفع نشود از سطوح پایین ورزش به یک بحران تبدیل می شود و به سئول می رسد و زمانی که دکتر سلطانی فر باید برای برنامه های کلان ورزش صرف کند در پی رفع مشکلات و حواشی تلف می شود که این مساله درکل به ضرر ورزش ایران است.

امیر حاج رضایی در پایان اظهار امیدواری کرد که ملی پوشان فوتبال نه با پیروزی بلکه با یک مبارزه مردانه و خاطره ای به یادماندنی و باغرور به کشور بازگردند.

نظرات شما
پیشخوان