تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

سفیر سوئیس: امیدواریم ایران و سوئیس در نیمه نهایی بازی مشترک داشته باشند

 سفیر سوئیس در تهران در مراسم رونمایی از تصاویر نقاشی شده دو تن از بازیکنان تیم ملی این کشور بر دیوار سفارت گفت: تیم ملی سوئیس قبلا با تیم پرتغال بازی انجام داد شاید بتواند در این مورد توصیه‌هایی را به تیم ایران داشته باشد.

رویداد۲۴-سفیر سوئیس در تهران در مراسم رونمایی از تصاویر نقاشی شده دو تن از بازیکنان تیم ملی این کشور بر دیوار سفارت گفت: تیم ملی سوئیس قبلا با تیم پرتغال بازی انجام داد شاید بتواند در این مورد توصیه‌هایی را به تیم ایران داشته باشد.

مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در تهران در مراسم رونمایی از نقاشی دو تن از بازیکنان تیم ملی این کشور اظهار کرد: جام جهانی بزرگ‌ترین رویداد ورزشی در جهان است و میلیون‌ها نفر در همه جای دنیا از امروز بازی‌های فوتبال در جام جهانی را تماشا می‌کنند.

وی با بیان این که فوتبال احساس، هیجان و شادی است، گفت: سوئیس میزبان فیفا است و احساس می‌کنیم ورزش یکی از زمینه‌های است که می‌توان همکاری دو جانبه در آن انجام داد و خوشبختانه هم ایران و هم سوئیس توانستند به این دور از مسابقات جام جهانی راه پیدا کنند.

سفیر سوئیس در تهران همچنین با اشاره به این‌که امسال تیم ملی سوئیس در گروه سختی قرار داد و با تیم‌های برزیل، صربستان و کاستاریکا بازی خواهد داشت، بیان کرد: سوئیس و ایران در یک گروه قرار ندارند اما امیدواریم بتوانند با راهیابی به نیمه‌ نهایی بازی مشترک داشته باشند.

لایتنر افزود: نقاشی دیواری که بر روی دیوار سفارت سوئیس در تهران کشیده شده تصویر دو تن از بازیکنان کلیدی سوئیس را نشان می‌دهد که یکی از آن‌ها در آرسنال و دیگری در شالکه 04 بازی می‌کنند. خوشبختانه تیم سوئیس توانسته به طور موفقیت آمیز بازیکنانی را از فرهنگ‌ها و شخصیت‌های مختلف جمع کند لذا تیم ما قوی بوده و سمبلی برای کشورم است.

وی خطاب به فردی که این نقاشی را انجام داده گفت: یکی از دلایلی که ما از حضور این نقاش مطلع شدیم،‌ نقاشی‌هایی بود که در سطح شهر تهران انجام داده بود و در ابتدای سال جاری نیز به داووس برای مجمع جهانی اقتصاد دعوت شد و ارتباط با سفارت سوئیس باعث شد که ایده‌آل ترین فرد برای این کار باشد.

این مقام دیپلمات سوئیسی با بیان این که تیم سوئیس پیش از این با تیم پرتغال بازی انجام داده و شاید بتواند در این مورد توصیه‌هایی را به تیم ایران داشته باشد، اظهار کرد: جام جهانی رویداد مهمی است و می‌تواند مردم را بهم مرتبط کند تا لحظات هیجان انگیزی را چه در استادیوم یا پرده نمایش با یکدیگر بگذرانند.

سفیر سوئیس در تهران در مورد شناخت خود از تیم ملی ایران نیز ابراز کرد: تیم ایران قوی‌تر از آن چیزی است که خیلی‌ها فکر می کنند شانس خوبی دارد تا به مرحله بعدی راه پیدا کند. ایران باید اعتماد به نفس داشته باشد.

مارکوس لایتنر درباره این‌که آیا از فوتبالیست‌های ایرانی افرادی را می‌شناسد یا خیر؟ گفت: چندی پیش با علی دایی آشنا شدم هنوز هم او در سوئیس خیلی شناخته شده است و اطلاعاتی را در مورد تیم ملی ایران به من داده که با توجه به آنچه گفته تیم در وضعیت خوبی است.

وی با بیان این‌که برای تماشای بازی پرسپولیس و استقلال به ورزشگاه آزادی رفته است، اظهار کرد: خیلی تحت تاثیر جو ورزشگاه قرار گرفتم در سوئیس هیچ وقت ۸۰ هزار نفر برای تماشای بازی نمی‌آیند به راحتی هیجان را می توانستیم حس کنیم.

تصاویر گرانیت ژاکا بازیکن تیم آرسنال و بریل امبولو بازیکن تیم شالکه 04 از اعضای تیم ملی سوئیس توسط مهدی قدیانلو نقاش ایران بر روی دیوار سفارت سوئیس به مناسبت جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، نقاشی شده است که امروز با حضور مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در تهران رو نمایی شد.

نظرات شما
پیشخوان