تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

جهان جاهلیت کمک به انسان‌های مظلوم را محکوم می‌کند اما کشتار و تجاوز را نقض حقوق بشر نمی‌داند

رئیس دیوان عدالت اداری تاکید کرد: جهان غرب و جاهلیت امروز کمک به انسان های مظلوم سوریه و یمن را محکوم می‌کند اما کشتار، تجاوز و جنگ بدون مجوز سازمان ملل را نقض حقوق بشر نمی‌داند.

جهان جاهلیت کمک به انسان‌های مظلوم را محکوم می‌کند اما کشتار و تجاوز را نقض حقوق بشر نمی‌داند

رویداد۲۴ حجت الاسلام محمد کاظم بهرامی در جمع کارکنان قضایی و اداری دیوان به مناسبت عید سعید فطر، ضمن تبریک این عید بزرگ گفت: امیدوارم بعد از یک ماه بندگی خداوند و راز و نیاز با پروردگار متعال توانسته باشیم از توفیق و برکات این ماه بهره مند شویم.

رئیس دیوان عدالت اداری با تأکید بر اخلاص در روزه داری و با اشاره به حکمت روزه داری گفت: حضرت علی (ع) حکمت روزه را آزمون اخلاص می داند و می فرمایند: خداوند روزه را واجب کرد تا به وسیله آن اخلاص خلق را بیازماید. تعبیری هم حضرت زهرا (س) دارند که می فرمایند، خداوند روزه را برای استواری اخلاص، واجب فرمود.

حجت الاسلام بهرامی توحید و یگانگی را مختص ذات پروردگار دانست و گفت: توحید یعنی اعتقاد به این که هیچ آفریده ای جز خداوند وجود ندارد. ما باید معتقد باشیم که ذات حق یکی است، در جهان هستی بیش از یک پروردگار وجود ندارد. پس ما باید تنها خدا را بپرستیم و معتقد شویم هیچ معبودی جزالله نیست و این معنای لا اله الا الله است.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به حدیث معراج گفت: پیامبر اکرم(ص) از خداوند متعال سؤال کردند که میراث روزه چیست؟ خداوند فرمود: روزه حکمت را به ارث می‌گذارد و حکمت، معرفت را و معرفت، یقین را؛ پس چون بنده به یقین نایل شود، سختی و آسایش زندگی برای او تفاوتی ندارد. امیدواریم که روزه داری ما هم نیز به اینجا منتهی شود و خداوند ما را زنده بدارد تا بتوانیم از این سفره برکت الهی استفاده کنیم و به حکمت ، معرفت و یقین برسیم.

حجت الاسلام بهرامی در پایان به جاهلیت جهان غرب اشاره کرد و اظهار داشت: جهان غرب و جاهلیت امروز کمک به انسان‌های مظلوم سوریه و یمن را محکوم می‌کند اما کشتار، تجاوز  و جنگ بدون مجوز  سازمان ملل را نقض حقوق بشر نمی‌داند و در شرایط فعلی رژیم آل سعود کما کان به طور یک جانبه جنگ علیه مردم بی دفاع یمن را ادامه می دهد و با بمباران شهرها و روستاها به حق حاکمیتی سرزمینی آنها تجاوز کرده است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان