تاریخ انتشار: ۲۲:۰۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

فرمان تمدید آتش بس میان طالبان و دولت افغانستان صادر شد

دقایقی پیش منابع خبری در کابل اعلام کردند که رئیس جمهور افغانستان آتش بس با گروه طالبان را 10 روز دیگر تمدید کرده است به گزارش ایران آنلاین به نقل از رویترز علی رغم مخالفت ها و کارشکنی شماری از جناح های قدرت اشرف غنی در پیامی دستور تمدید آتش با طالبان را صادر کرده است طالبان اعلام کرده بود که برای سه روز اول تعطیلات عید فطر آتش‌بس اعلام می‌کنند

رویداد۲۴-دقایقی پیش منابع خبری در کابل اعلام کردند که رئیس جمهور افغانستان آتش بس با گروه طالبان را 10 روز دیگر تمدید کرده است به گزارش ایران آنلاین به نقل از رویترز علی رغم مخالفت ها و کارشکنی شماری از جناح های قدرت اشرف غنی در پیامی دستور تمدید آتش با طالبان را صادر کرده است طالبان اعلام کرده بود که برای سه روز اول تعطیلات عید فطر آتش‌بس اعلام می‌کنند /جناح های مخالف آتش بس پیش از این در حمله انتحاری در شهر جلال‌آباد استان ننگرهار رخ داد ۳۶ کشته را قتل عام کردند .

این اولین آتش‌بس رسمی در افغانستان میان طالبان و دولت این کشور از زمان حمله سال ۲۰۰۱ آمریکا به افغانستان محسوب می‌شود.

این در حالی است که گزارش شده که بعد از این حمله طالبان به شبه‌نظامیانش دستور داده که در اماکن و مناطق تحت کنترل خود باقی بمانند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در توئیتر گفت: به منظور جلوگیری از آسیبی که خدای ناکرده به سبب حضور ما ممکن است برای غیرنظامیان اتفاق بیفتد همه فرماندهان باید از حضور پیدا کردن مبارزان در چنین تجمع‌هایی خودداری کنند.

او اظهار کرد: دشمن از آتش‌بس سوءاستفاده کرده و احتمال رخ دادن حوادث بدی از این دست بیشتر شده است.

برخی فرماندهان طالبان نیز به خبرگزاری فرانسه گفتند با رفتن شبه‌نظامیان تحت امر خود به مناطق تحت کنترل دولت افغانستان و حضور در جشن عید فطر به همراه نیروهای امنیتی مخالفت کرده‌اند.

سخنگوی طالبان در بیانیه خود اشاره‌ای به اقدام اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان برای تمدید آتش‌بس هشت روزه دولت کابل با طالبان که قرار بود روز سه‌شنبه پایان یابد و درخواست او برای آتش‌بس مشابه از جانب طالبان نکرد.

رئیس‌جمهور افغانستان در عین حال اعلام کرد که ۴۶ تن از زندانیان طالبان توسط دولت افغانستان آزاد شدند و این روند قرار است ادامه پیدا کند.

با این حال به غیر از گروه طالبان گروه‌های شبه‌نظامی دیگر نظیر داعش مشمول این آتش‌بس نمی‌شوند.

طالبان تنها اعلام کرده بود که برای سه روز اول تعطیلات عید فطر آتش‌بس اعلام می‌کنند

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان