تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

افشای جاسوسی از « ایرانیان» توسط بنیاد «دفاع از دمکراسی‌ها»

وبلاگ اف دی دی لیکس فاش کرد: بنیاد دفاع از دمکراسی ها با جاسوسی از حساب های کاربری ایرانیان در شبکه های اجتماعی، در صدد گرفتن نقطه های ضعف از جمهوری اسلامی ایران است. ردپای بنیاد دفاع از دمکراسی ها در رسوایی جرج نادر برای اعمال نفوذ بر سیاست کاخ سفید در مورد خلیج فارس دیده می شود.

رویداد۲۴-وبلاگ اف دی دی لیکس فاش کرد: بنیاد دفاع از دمکراسی ها با جاسوسی از حساب های کاربری ایرانیان در شبکه های اجتماعی، در صدد گرفتن نقطه های ضعف از جمهوری اسلامی ایران است. ردپای بنیاد دفاع از دمکراسی ها در رسوایی جرج نادر برای اعمال نفوذ بر سیاست کاخ سفید در مورد خلیج فارس دیده می شود. وبلاگ اف دی دی لیکس فاش کرد: بنیاد دفاع از دمکراسی ها با جاسوسی از حساب های کاربری ایرانیان در شبکه های اجتماعی، در صدد گرفتن نقطه های ضعف از جمهوری اسلامی ایران است.

اف دی دی لیکس نوشته است: در تارنمای آمریکایی ترگوم شلیشی (Targum Shlishi) که بر موضوعات مربوط بر جامعه یهودیت تمرکز دارد، سند منتشر شده از اجرایی شدن پروژه ای حکایت دارد که به موجب آن شبکه های اجتماعی کاربران ایرانی را برای ارزیابی تاثیر تحریم های غرب بر حکومت و شناسایی نشانه هایی از نارضایتی های مردم تحلیل و بررسی می کنند.

بنا بر اطلاعات ارائه شده، بنیاد دفاع از دمکراسی ها مجری این پروژه است که از فناوری شبکه های اجتماعی در سطح نظامی برای بررسی محتوای ارتباطات کاربران ایرانی استفاده می کند تا ببیند آیا تحریم های اقتصادی بر نارضایتی در طبقه متوسط و مرفه تا کارگری تاثیری دارد.

بنا بر نوشته وبلاگ اف دی دی لیکس، این پروژه از سال 2012 (91-1390) شروع شده و تاکنون نیز دست اندرکاران آن با کمک های مالی رژیم صهیونیستی، آمریکا و تازه تر عربستان سعودی و امارات متحده عربی رقبای منطقه ای جمهوری اسلامی از مکالمات خصوصی کاربران ایرانی جاسوسی کرده اند.

در ادامه مطلب آمده است: این چیزعجیبی نیست! هر کارشناس مسائل ایران اوایل سال میلادی جاری (دی 96) پس از روی دادن نخستین وقایع اعتراضی در مشهد می توانست وجود فعالیت های عجیب را در شبکه های اجتماعی این کشور تشخیص دهد که شامل ناامید کردن ایرانیان از هرتلاشی برای اصلاح، تشویق به ادامه اعتراض و تبلیغ حمایتی از رضا پهلوی و مریم رجوی بود.

راهبرد امنیت ملی دونالد ترامپ با عنوان «تغییر حکومت» نیز با استناد به هزاران حساب کاربری جعلی ترتیب داده شد، درست مانند حساب های کاربری که برای تاثیر گذاری بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا شکل گرفت.

جالب اینکه در هر دو مورد ردپای بنیاد دفاع از دمکراسی ها دیده می شود که در رسوایی جرج نادر (George Nader) برای اعمال نفوذ بر سیاست کاخ سفید در مورد خلیج فارس نیز نقش داشت. وی همچنین با همکاری جوئل زامل (Joel Zamel) کارشناس اسرائیلی با دست بردن در شبکه های اجتماعی بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیر گذاشت.

وبلاگ آمریکایی نوشته است: به نظر می رسد آنچه این روزها در شبکه های اجتماعی ایران روی می دهد، تلاش این گروه ها برای تبلیغ دیدگاه های موافق مداخله خارجی و حامی تغییر حکومت است.

برکسی پوشیده نیست که خروج رئیس جمهوری آمریکا از توافق هسته ای (برجام) نیز عمدتا نتیجه تلاش های بنیاد دفاع از دمکراسی ها بود. این بنیاد که به توجه و پژوهش بر محور خاورمیانه به ویژه درگیری ها و مسائل مرتبط با تل آویو تمرکز دارد، دنباله رو مواضع حزب لیکود و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است.

در پایان مطلب وبلاگ اف دی دی لیکس آمده که بنیانگذاران اصلی این بنیاد محصول فکری یکی از روزنامه نگاران نیویورک تایمز (کلیفورد می) تقریبا همگی آمریکاییان یهودی هستند که پیشینه ای طولانی در تامین مالی سازمان های حامی رژیم صهیونیستی دارند.

نظرات شما
پیشخوان